خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/02 - 14:46
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
رضایی کوچی با اشاره به عملکرد دستگاه‌های اجرایی در زلزله خوی؛

بازسازی واحدهای آسیب دیده ظرف 4 ماه آینده / لزوم جلوگیری از ساخت و ساز بر روی گسل

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد مناسب دستگاه‌های اجرایی در کمک رسانی به آسیب دیدگان زلزله خوی گفت:تلاش‌ها بر این است که تا پایان خرداد سال آینده یعنی حداکثر تا4 ماه دیگر بازسازی و احداث واحدها به اتمام رسیده و مردم در منازل خودشان اسکان پیدا کنند.

محمدرضا رضائی کوچی در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست مشترک اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با مسئولان دستگاه‌های اجرایی در خصوص بررسی وضعیت زلزله خوی، گفت: خوشبختانه در جریان زلزله خوی شاهد حضور میدانی مسئولان از جمله رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهور و نیز وزرای بهداشت و کشور و روسای سازمان اورژانس کشور، جمعیت هلال احمر و ستاد مدیریت بحران بودیم که این امر نشان دهنده ارائه جدی مسئولان برای کمک به مردم آسیب دیده از زلزله است.



 نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس با اشاره به ارائه گزارش مسئولان دستگاه‌های اجرایی از اقدامات خود در جریان زلزله خوی ادامه داد: گزارش ها بیانگر تلاش‌ها و اقدامات خوبی بود که برای امدادرسانی به مردم انجام شده است از جمله حضور هلال احمر از همان ساعات اولیه در مناطق زلزله زده و کمک به مردم آسیب دیده و نیز حضور میدانی استاندار آذربایجان غربی که موجب هماهنگی میان دستگاه‌ها شد.



وی با اشاره به گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان کرد: طبق این گزارش از 2 هزار و 300 واحدی که به صورت کامل تخریب شده بیش از 500 واحد آور برداری شده و روند ساخت و سازها نیز شروع شده است. از طرفی بخشی از مردم در چادر و کانکس اسکان پیدا کردند و به برخی از آسیب دیدگان نیز تسهیلات و کمک بلاعوض برای اجاره واحد دریافت کردند. تلاش‌ها بر این است که تا پایان خرداد سال آینده یعنی حداکثر تا4 ماه دیگر بازسازی و احداث واحدها به اتمام رسیده و مردم در منازل خودشان اسکان پیدا کنند.



رئیس کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد : مقرر شد گزارشی از اقدامات انجام شده و نیازهای موجود از جمله بالگرد، آمبولانس  و تجهیزات مورد نیاز هلال احمر تدوین و پیش از پایان اسفند ماه و در میان بررسی لایحه بودجه 1402 در صحن علنی قرائت شود.



وی با اشاره به لزوم توجه به میاحث بیمه‌ای ساختمان‌ها و مقاوم سازی خانه‌ها عنوان کرد: طبق گزارش ها  واحدهایی که با حضور مهندس ناظر ساخته شدند، تخریب نشدند؛ این امر نشان دهنده عملکرد مناسب نظام مهندسی است. اما باید تلاش کنیم نواقص برطرف و با افزایش نظارت از ساخت و ساز بر روی گسل‌ها جلوگیری شود.



رضایی کوچی تصریح کرد: البته در توزیع اقلام از جمله چادر نارضایتی هایی وجود داشته اما نقاط قوت کار بسیار بیشتر بوده است. هم اکنون نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مجموعه هلال احمر منتظر تامین اعتبار نمانده و از منابع مالی داخلی خودشان کارها را شروع کردند. هیچ کار بر زمین مانده‌ای جود نداشته و تمام امکانات کشور برای کمک رسانی به مردم و ساماندهی منازل مسکونی بسیج شده است. /



پایان پیام

  • کد خبر : 357521
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار