خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/05 - 16:06
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
سرویس : اقتصادی
ظهر امروز صورت گرفت؛

بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی از بند بادین آباد

اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در جریان نظارت‌های میدانی خود با حضور در شهرستان پیرانشهر از بند بادین آباد به عنوان جزئی از پروژه احیای دریاچه ارومیه بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، صبح امروز (چهارشنبه، ۵ بهمن ماه) محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، جعفری بروجنی نماینده مردم بروجن و عضو شورای ملی آب، مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در راستای نظارت بر اجرای بخشی از پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه با حضور در شهرستان پیرانشهر از سد کانی سیب بازدید کردند.



سد کانی سیب در سال ۹۸ به بهره برداری رسیده و مقرر شده است بخشی از آب این سد با حفر تونل به دریاچه ارومیه انتقال داده شود. مقرر شده ۳۰۰ میلیون متر مکعب از آب ذخیره شده پشت سد صرف احیای دریاچه ارومیه شود.



گفتنی است اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس و معاون وزیر نیرو و مسئولین آب منطقه‌ای از بند بادین آباد نیز بازدید کردند، این بند ۴ و نیم کیلومتر طول دارد که تنها ۱ و نیم کیلومتر از آن اجرا شده است و باید پس از تکمیل، بخشی از آب مورد نیاز احیای دریاچه ارومیه را تامین کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 356131
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار