خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/30 - 11:28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
در جریان نظارت میدانی از شهرستان چابهار؛

اعضای کمیسیون کشاورزی از اجرای طرح ساماندهی هوتک‌ها بازدید کردند

اعضای کمیسیون کشاورزی با حضور در استان سیستان و بلوچستان به منظور نظارت میدانی از اجرای طرح ساماندهی هوتک‌ها بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی صبح امروز (جمعه، ۳۰ دی ماه) در جریان نظارت میدانی خود از شهرستان چابهار از اجرای طرح ساماندهی هوتک‌ها (آب بندان‌ها) بازدید کردند.



بر اساس گزارش ارائه شده مقرر شده است در حال حاضر ۷ آب بندان شهرستان چابهار در حال ساماندهی است و مطابق برنامه موجود باید ۵۰ آب بندان در این منطقه ساماندهی و اجرا شود و امکان استفاده از هوتک ها در زمینه گردشگری و پرورش آبزیان وجود دارد و با آب ذخیره شده در آن ها به عنوان آب پایدار می‌توان در حوزه کشاورزی نیز اقدامات موثری انجام داد.



تاکنون لوله گذاری برای تامین آب شرب ۱۳ روستا از بخش مرکزی چابهار انجام شده اما متاسفانه اجرای آب بندان‌ها در لوایح بودجه سنواتی ردیف ملی ندارد و این نیاز وجود دارد تا در این زمینه اقدامات لازم را انجام داد.



گفتنی است محمدجواد عسکری رئیس، رحمت‌الله نوروزی نایب رئیس، امیرقلی جعفری بروجنی رئیس کمیته آب کمیسیون کشاورزی و معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در این نظارت میدانی حضور دارند و استاندار سیستان و بلوچستان و مسئولین اجرایی کشوری و منطقه ای نیز آن ها را همراهی می‌کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 355694
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار