خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/02 - 16:03
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
استاندار آذربایجان غربی؛

آواربرداری از 500 واحد تخریب شده خوی / کمپ اسکان زلزله زدگان تا زمان تعیین تکلیف تسهیلات ودیعه برقرار است

استاندار آذربایجان غربی گفت: تا زمانی که مصوبات دولت در خصوص میزان ودیعه آسیب دیدگان جهت تامین اسکان موقت ابلاغ نشود، کمپ ها بر قرار است اما این امر برای افرادی بوده که خانه‌‎هایشان به صورت کامل در اثر زلزله اخیر تخریب شده است.

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص آخرین وضعیت زلزله زدگان خوی و زمان جمع آوری اردوگاه‌های موقت زلزله‌زدگان گفت: تا زمانی که مصوبات دولت در خصوص میزان ودیعه آسیب دیدگان جهت تامین اسکان موقت ابلاغ نشود، کمپ ها بر قرار است؛ البته این امر برای افرادی بوده که خانه‌‎هایشان به صورت کامل در اثر زلزله اخیر تخریب شده است.



وی ادامه داد: سایر افرادی که خانه‌هایشان آسیبی ندیده و به دلیل شرایط دلهره ناشی از احتمال وقوع زلزله دیگر بیرون از منازلشان سپری می کنند، به زندگی عادی خود بازگردند چرا که پس لرزه ها نیز متوقف شده است.



معتمدیان با بیان اینکه از ابتدای حضور رئیس جمهور اقدامات لازم برای کمک به مردم آغاز شده است عنوان کرد: تاخیری که برای ابلاغ مصوبه به بانک مرکزی جهت پرداخت تسهیلات صورت گرفته نیز به دلیل اصلاحاتی است که در آن انجام شده و به زودی ابلاغ و اجرایی می‌شود. در زلزله اولیه نیز مصوبه دولت ظرف 7 روز ابلاغ و منابع به بنیاد مسکن داده شد و هم اکنون نیز پیشرفت خانه‌هایی که در اثر زلزله اولیه آسیب دیده بود به 70 درصد رسیده است. امروز نیز آواربرداری برای 25 درصد واحدهای تخریب شده و در حدود 500 واحد انجام و روند بازسازی نیز آغاز شده است. /

  • کد خبر : 357536
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار