خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/09/19 - 11:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
کعب عمیر:

وزارت نیرو در تامین آب کشاورزی شوش و کرخه اغماض کرده است

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس گفت: سازمان آب و برق خوزستان آب مورد نیاز کشاورزان بخش فتح‌المبین را تأمین نکرده است و همین موضوع سبب نگرانی کشاورزان شده است لذا بایستی برای رفع این موضوع اساسی چاره ای بیندیشند.

محمد کعب عمیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، با انتقاد از عملکرد سازمان آب و برق خوزستان نسبت به تامین آب کشاورزان حوزه انتخابیه اشاره کرد و گفت: سازمان آب و برق خوزستان آب مورد نیاز کشاورزان بخش فتح‌المبین را تأمین نکرده است و همین موضوع سبب نگرانی کشاورزان شده است لذا بایستی برای رفع این موضوع اساسی چاره ای بیندیشند.



وی افزود: سوال اینجاست اگر واقعاً آبی وجود ندارد چرا سازمان آب و برق خوزستان قبل از کشت به کشاورزان اطلاعی نداده است؟ چرا اجازه دادند که کشاورزان مزارع خود را کشت کنند و سپس به آنها اعلام می‌کنند که آب مورد نیاز در پشت سدها وجود ندارد؟



نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس بیان کرد: عدم اختصاص آب برای کشاورزی باعث ایجاد نارضایتی شدید کشاورزان شده بود لذا بازدید میدانی از بخش فتح‌المبین داشتم و مطالبه کشاورزان را از نزدیک جویا شدم تا این مشکل را پیگیری و اقدامات اساسی در جهت رفع آن انجام شود.



این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: تنها منبع درآمدی مردم بخش فتح‌المبین کشاورزی است در حالی که در تابستان هم به دلیل نبود آب اجازه کشت به کشاورزان داده نشده است.



وی اظهار کرد: شهرستان شوش و کرخه قطب کشاورزی استان و کشور محسوب می‌شوند و نقش بسزایی را در تأمین امنیت غذایی کشور دارند و این تصمیمات غیر کارشناسی باعث بروز بحران‌های شدید در منطقه می‌شوند.



کعب عمیر گفت: در تماس تلفنی با معاون پارلمانی رئیس جمهور، وزیر و معاونان وزارت نیرو، معاون وزیر کشور و همچنین استاندار خوزستان و معاون اقتصادی استاندار  خواستار رفع هرچه سریع‌تر مشکل آب کشاورزان بخش فتح‌المبین شدم تا کشاورزان عزیز منطقه نگرانی در این رابطه نداشته باشند.



کعب عمیر تصریح کرد: پس از پیگیری‌های فراوان و با همکاری وزارت نیرو و سازمان آب و برق خوزستان قرار شد تا خروجی سد تنظیمی کرخه افزایش داده شود تا مشکل آب کشاورزی بخش فتح‌المبین برطرف شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 353448
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار