خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/28 - 11:39
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : استان ها
ورناصری تاکید کرد؛

شکوفایی حوزه انتخابیه در گرو ایجاد اشتغال و زیرساخت/ادامه تلاش‌های جهادی ورناصری برای جلب نگاه ویژه دولتمردان به حوزه انتخابیه

نماینده مردم شهرستان‌های مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس، برای جلب توجه دولتمردان در راستای شکوفایی پناسیل‌های بی نظیر منطقه جهت رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار همواره پیگیر اجرایی شدن مصوبات است بلکه بتواند گره از مشکلات رسوبی منطقه باز و مردم را به آینده ای روشن امیدوارم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علیرضا ورناصری نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای هفته جاری برای پیگیری مطالبات به حق موکلین خود راهی نهاد ریاست‌جمهور شد و طی دیدار با معاون اجرایی رئیس‌جمهور ضمن تشریح مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خواستار نگاه ویژه دولت شد و گفت: حوزه انتخابیه در دو محور عمده زیرساخت‌ها و اشتغال مشکلات اساسی دارد و چنانچه این دو محور در کانون توجه دولت قرار بگیرد شاهد شکوفایی بسیاری از ظرفیت‌های این ۴ شهرستان خواهیم بود.



در این دیدار علیرضا ورناصری با بیان شرحی از تلاش‌های صورت گرفته در دو محور اساسی زیرساخت و اشتغال عنوان کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی در این مدت در حوزه آب، برق، گاز، فاضلاب، بهسازی روستاها، جاده‌های اصلی و فرعی، ارتباطات، اینترنت، جاده میانبر مسجدسلیمان به اهواز، فرودگاه مسجدسلیمان، پست امداد هوایی و... به مردم عزیز حوزه انتخابیه ارائه شده که باید هرچه سریعتر تکمیل و به بهره‌برداری برسند.



ورناصری در ادامه افزود: در حوزه اشتغال ظرفیت‌های بی‌نظیری ازجمله صنعت نفت و صنایع پایین دستی، گردشگری، صنایع دستی، کشاورزی شیلات و سایر موارد وجود دارد که در این مدت برای شکوفا شدن این پناسیل‌ها که قطعا کاهش بیکاری را به دنبال دارد پیگیری های مستمری در سطح ملی و استان داشتیم بنابراین خواستار همکاری هرچه بیشتر با مدیران دستگاههای اجرایی در استان هستیم.



این نماینده مجلس بیان کرد: با توجه به شناخت معاون اجرایی رئیس‌جمهور از ۴ شهرستان با ارائه گزارشی از وضعیت موجود خواستار رفع موانع و مشکلات پیش روی منطقه شدیم.



یادآور می‌‍شود؛ معاون اجرایی رئیس جمهور در زمانی که مسئولیت بنیاد علوی را برعهده داشتند به سبب شناخت از وضعیت موجود به حوزه انتخابیه سفر کرده بودند، که شناخت ایشان از مشکلات و محرومیت های منطقه در تحقق مطالبات مردم حائز اهمیت است.



بر پایه این گزارش نماینده مردم شهرستان‌های مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای با رئیس و دبیرکل جعمیت هلال احمر کشور و تعدادی از معاونان آن‌ها پیرامون مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه به بحث و گفتگو پرداخت و خبر داد: در این جلسه مسائلی ازجمله نبود محل استقرار اداره شهرستانی جمعیت هلال احمر در شهرستان اندیکا و هفتکل ، تجهیز پایگاه های تازه تاسیس شده امدادی در محورهای لالی به دزفول (گچ کرسای) محور لالی به مسجدسلیمان (عنبر) مسجدسلیمان به هفتکل (گلگیر) هفتکل  به باغ ملک (ورودی شهر هفتکل) اندیکا به کوهرنگ (قلعه خواجه) پیگیری شده است همچنین پیشنهاد احداث سه پایگاه جدید در لالی پایگاه امداد کوهستان "حتی" در اندیکا پایگاه جاده‌ای آبژدان در هفتکل پایگاه امداد جاده ای سرتیوک برای حوزه انتخابیه مصوب شده است.



نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی، نبود خودروهای امدادی و کمک‌دار را در این دیدار برای ۴شهرستان پیگیری شده است که بناست در آینده نزدیک مدیران ارشد جمعت هلال احمر کشور به همراه تعدادی از کارشناسان مربوطه جهت بررسی اوضاع ادارات تابعه در حوزه انتخابیه بازدید میدانی به عمل آورند‌.



نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی موارد مطرح و مصوب شده در این جلسه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد بخش اعظمی از این مشکلات در سفر پیش رو به منطقه تعیین تکلیف و برطرف شود.



در ادامه این نماینده به  دیدار وزیر صمت رفت و با ارائه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در حوزه انتخابیه با هدف گره گشایی از درد بزرگ منطقه که بیکاری است پرداخت و خواستار همکاری دولتمردان در منطقه شد.



ورناصری تاکید کرد: بسترسازی لازم در جهت استفاده از ظرفیت حوزه صنعت و معدن در ۴ شهرستان ضروری است.



وی ضمن دعوت از وزیر صمت جهت بازدید از حوزه انتخابیه گفت: به یقین پیگیری‌های صورت گرفته مقدمه ای برای اجرایی شدن اهداف در توسعه همه جانبه منطقه است./



پایان پیام

  • کد خبر : 352305
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار