خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/09/06 - 10:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
ورناصری مطرح کرد؛

شکوفایی اقتصادی و اشتغالزایی در مسجد سلیمان با راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس گفت: تأسیس منطقه ویژه اقتصادی در مسجد سلیمان با معافیت‌های تشویقی دولت سبب افزایش جذابیت‌های سرمایه‌گذاری و تسهیل سرمایه‌گذاری در منطقه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، هفته گذشته به دعوت علیرضا ورناصری نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی هیئتی از وزارتخانه اقتصاد و دارایی به حوزه انتخابیه سفر کردند.



نماینده حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا درباره این بازدید، گفت: روز پنجشنبه هفته گذشته هیئتی از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی  برای بازدید از موقعیت جانمایی طرح منطقه ویژه اقتصادی مسجدسلیمان به منطقه سفر کردند که ضمن بازدید از محل پروژه، زمان‌بندی اجرایی تکمیل پرونده تخصصی و استعلامات فنی پروژه و همچنین موانعی که جهت تشکیل پرونده  وجود داشت نیز با حضور هیئت اعزامی  بررسی شد و مقرر شد؛ تا مدارک و مستندات ارائه و اقدامات لازم جهت راه‌اندازی این منطقه ویژه اقتصادی دنبال شود.



نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تا حصول نتیجه این امر را پیگیری خواهد کرد، افزود: ایجاد مناطق آزاد تجاری، مناطق ویژه اقتصادی یکی از اهداف برنامه‌ریزی‌های منطقه‌ای و حتی ملی است که به‌منظور افزایش و توسعه صادرات، ایجاد اشتغال، جذب سرمایه‌گذاری داخلی، انتقال فناوری، افزایش درآمد عمومی و دیگر موارد انجام می‌پذیرند.



در این بازدید حیدری معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور مناطق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی کشور گفت: امیدوارم با هماهنگی منسجمی که بین دستگاهای مربوطه در خوزستان مشاهده شده مراحل تشکیل پرونده فنی - تخصصی این پروژه در استان به زودی به پایان رسیده و سپس به تهران ارسال شود تا بتوانیم موضوع را در دستور کار نخستین جلسه شورای عالی مناطق آزاد قرار دهیم.



حیدری بیان کرد: با تصویب و راه‌اندازی این منطقه ویژه شاهد شکوفایی اقتصادی و اشتغالزایی در این منطقه خواهیم بود؛ به شکلی که منطقه شمال خوزستان از شاخص‌های رفاهی و اقتصادی بهتری برخوردار شده و مشکلات اقتصادی کمتری داشته باشد.



وی یادآور شد: تأسیس منطقه ویژه اقتصادی در مسجد سلیمان با معافیت‌های تشویقی دولت سبب افزایش جذابیت‌های سرمایه‌گذاری و تسهیل سرمایه‌گذاری در این منطقه می‌شود؛ با این اقدام شاهد جهش در رشد صنعتی منطقه خواهیم بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 352599
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار