خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/27 - 11:38
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
نخعی:

در زیرساخت‌های بخش معدنی سربیشه کم کاری برخی از دستگاه‌ها مشهود است

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس گفت: در زیرساخت‌های بخش معدنی کم کاری برخی از دستگاه‌ها مشهود است و این باعث گلایه مردم شده است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مصطفی نخعی در همایش توسعه سرمایه‌گذاری شهرستان سربیشه که با حضور معاون توسعه روستایی مناطق محروم کشور برگزار شد، اظهار داشت: امروز فرصت خوبی برای معرفی شهرستان سربیشه در ابعاد مختلف است و این شهرستان را به درستی دارالمومنین نامگذاری کرده‌اند، چرا که یکی از ظرفیت‌های مهم و با ارزش این شهرستان وجود 4 پدر علم مختلف در کشور است و این امر نشان می‌دهد که اینجا مهد پرورش افراد بزرگی است که خدماتی را به مردم روزگاری ارائه کرده‌اند.



وی با بیان اینکه امروز با روز بزرگداشتی برای شهدای عملیات کربلای 5 عجین شده است، افزود: یادواره شهدا فرصت خوبی است تا باری دیگر با یاد و گرامیداشت این عزیزان خاطره آنها را گرامی بداریم، چرا که خط نورانی همان خط شهادت است و ایثار و فرهنگ شهادت دو مقوله محور اساسی در فرهنگ اسلامی است، زیرا انسان‌هایی که با روح بزرگ پرورش پیدا می‌کنند با پایمردی، ایثار، سعادت و سرافرازی امنیت را برای ما به ارمغان  آوردند.



رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با بیان اینکه شهدا از ملت می‌خواهند که ما ملتی نمونه باشیم، چرا که خداوند در قرآن هم از ما خواسته است تا نمونه باشیم گفت: اگر روزی توانستیم به سمت قله برویم آن روز نمونه هستیم هر چند ملت ما همیشه با ایستادگی الهام بخش بوده است، اما هنوز تا رسیدن به قله و جامعه ایده‌آل فاصله داریم که باید تلاش کنیم برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم.



نخعی گفت: شهرستان سربیشه ظرفیت‌های زیادی دارد که هر کدام می‌تواند محور توسعه و پیشرفت شهرستان باشد که یکی از آن بخش‌ها بخش کشاورزی است، باید توجه بیشتری به این بخش انجام شود، چون می‌تواند محور توسعه قرار گیرد.



وی با بیان اینکه در این شهرستان معادن بسیار زیادی داریم، اما در زیرساخت‌ها ضعیف هستیم، گفت: در زیرساخت‌های بخش معدنی کم کاری برخی از دستگاه‌ها مشهود است و این باعث گلایه مردم شده است.



نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: در بخش گردشگری ظرفیت‌های خوبی داریم دو روستای اعجاب انگیز ایران در این شهرستان است و  صنایع دستی نیز فرصت است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.



نخعی با بیان اینکه پروژه‌هایی وجود دارد که روزی مایه امید مردم بوده، اما سال‌ها از آنها سپری می‌شود و هیچ اتفاقی در افتتاح و یا بهره‌برداری آن نمی‌شود اگر کاری برای رفع مشکل آنها برنداریم مایه دلسری مردم خواهد شد.



وی افزود: از معاون توسعه روستایی مناطق محروم کشور می‌خواهیم از محل منابع محرومیت‌زدایی اعتباری را به این پروژه‌ها تخصیص دهند تا با تخصیص اعتبار به موقع و کافی تکمیل و بهره‌برداری شوند.



نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه‌های در بخش‌های مختلف از جمله در بخش راه روستایی و آب نیاز توجه ویژه دارند، گفت: یکی از محورهایی که باید در سربیشه دنبال شود ماموریت برگرداندن روستا به خود روستا است، باید بنگریم که آیا رسالت اصلی روستاها که برای آنها تعریف شده امروز دنبال می‌شود؟/



پایان پیام

  • کد خبر : 355479
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار