خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/29 - 13:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
صفائی دلوئی در جریان بازدید از اداره گاز گناباد:

احداث مناطق و چاه های ذخیره گاز به پایدار سازی جریان گاز کشور کمک می کند

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس در جریان بازدید از اداره گاز گناباد گفت: احداث مناطق و چاه های ذخیره گاز به پایدار سازی جریان گاز کشور کمک می کند.

ه گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمد صفائی دلوئی نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس و رییس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از اداره گاز گناباد گفت: عملیات اجرایی خط ۱۱ انتقال گاز در سال ۱۳۹۰ آغاز ولی در دولتهای یازدهم و دوازدهم متوقف شد.



وی افزود: با اجرا و تکمیل خط ۱۱ انتقال گاز مناطق بیشتری در کشور به جریان گاز متصل می شود و باید با اجرای چنین طرح هایی به پایدار سازی جریان تامین گاز کشور کمک کرد تا در زمان بارش برف و سرما و یخبندان ناشی از آن برای جلوگیری از قطع گاز خانگی مجبور به قطع گازهای واحدهای تولیدی نشویم.



این نماینده مجلس در دوره یازدهم با اشاره به قطع گاز ۶ هزار واحد صنعتی طی یک هفته گذشته به دلیل بروز سرما و برای صرفه جویی در مصرف و جلوگیری از قطع گاز خانگی در سطح کشور گفت: این مساله واحدهای تولیدی را در زمینه های مختلف و از جمله پرداخت حقوق کارگران خود با مشکلات زیادی مواجه می کند.



نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس افزود: کشور ما از ذخایر غنی گاز و بزرگترین شبکه گاز دنیا برخوردار است در حالی که قبل از انقلاب تعداد هفت روستای کشور گاز کشی بودند به برکت انقلاب هم اکنون علاوه بر بیشتر مناطق شهری ۳۷ هزار روستا از نعمت گاز بهره مند هستند.



وی با اشاره به تمایل چینی ها برای اجرای طرحهای صنعت گاز کشور ما ادامه داد: مناطق و چاه های ذخیره گاز با مشارکت چینی ها در ایران احداث می شود که این مساله به پایدار سازی جریان گاز کشور کمک می کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 355649
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار