خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/05/26 - 11:35
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
نوروزی در تشریح نشست کمیسیون قضایی مطرح کرد:

وعده وزرای پیشنهادی اطلاعات و علوم برای تدوین لایحه جامع امنیت ملی و مبارزه جدی با تقلب‌های علمی

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس جزئیات نشست این کمیسیون با وزرای پیشنهادی اطلاعات و علوم را تشریح کرد.

حسن نوروزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست عصر امروز ( دوشنبه، 25 مردادماه) کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با  حجت الاسلام خطیب و محمد علی زلفی گل وزاری پیشنهادی اطلاعات و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: وزرای پیشنهادی برنامه های خود را ارائه کردند و نمایندگان هم دغدغه ها و اولویت‌های خود در حوزه اطلاعات و علوم را مطرح کردند.



نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس افزود: بحث ارتقای توان بازدارندگی و کمی و کیفی وزارت اطلاعات، امنیت مرز، مبارزه با نهادهایی که سعی می‌کنند اقتصاد را در چنگال خود داشته باشند، تقویت بخش اقتصادی و فنی وزارت‌خانه و مبارزه با مفسدان اقتصادی دولتی، بانکی و موسسات پولی و مالی از جمله مباحث مطروحه توسط نمایندگان بود.



وی با اشاره به قول وزیر پیشنهادی اطلاعات برای تدوین لایحه جامع امنیت ملی، گفت: ایشان توجه به امنیت مرز و مبارزه با مفسدان اقتصادی را از جمله برنامه های خود دانست.



وی با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی علوم در این کمیسیون گفت: بحث تقویت دانشگاه‌های کشور، مبارزه جدی با تقلب‌ها و جعل علمی، پایان نامه نویسی و مقاله های تقلبی، تقویت دانشگاه‌های آزاد از طریق عضویت وزیر علوم در هیات امنای دانشگاه آزاد، گزینش و دقت جدی در انتخاب رئیس دانشگاه پیام نور و روسای دانشگاه‌های استانی و شهرستانی از جمله مواردی بود که نمایندگان مطرح کردند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: همچنین اعضای کمیسیون توجه وزیر آینده را به تربیت دانشجو به تراز انقلاب اسلامی، بالابردن سرفصل‌های مربوط به هر رشته تحصیلی و درخواست از گروه‌های علمی و اساتید معتبر برای تدریس بهینه، توسعه متوازن دانشگاهی از نظر سخت افزاری و عمل به تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران طبق تبصره 20 قانون بودجه 1400 ضروری دانستند.



نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همچنین وزیر پیشنهادی قول دقت کافی در انتخاب روسای دانشگاه‌ها و انتخاب افراد انقلابی، متعهد و متخصص، تحول در هیات امنای دانشگاه، توسعه کاربردی مقاله‌های علمی و مقابله جدی با تقلب‌های علمی را دادند./



پایان پیام

  • کد خبر : 325456
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار