خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/24 - 13:22
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
همزمان با وقوع زلزله در استان هرمزگان؛

نایب رئیس مجلس از مرکز کنترل اورژانس کشور بازدید کرد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همزمان با وقوع زلزله 6.4 ریشتری در استان هرمزگان، از مرکز کنترل و اتاق عملیات سازمان اورژانس کشور و همچنین بخش های مختلف این مجموعه بازدید و از نزدیک در جریان اقدامات پرسنل این مرکز قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی نیکزاد ثمرین صبح امروز (دوشنبه 24 آبان) به همراه رئیس مرکز اورژانس کشور و معاونان وی با حضور در اتاق عملیات کنترل و پایش سازمان اورژانس کشور و همچنین مرکز پاسخگویی به تماس تلفنی اورژانس کشور، در جریان میزان آمادگی و همچنین اقدامات انجام شده در زمان وقوع حوادث به ویژه زلزله اخیر هرمزگان و پاندمی کرونا قرار گرفت.












بازدید نیکزاد نایب رئیس مجلس از مرکز کنترل اورژانس کشور













بازدید نیکزاد نایب رئیس مجلس از مرکز کنترل اورژانس کشور













بازدید نیکزاد نایب رئیس مجلس از مرکز کنترل اورژانس کشور













بازدید نیکزاد نایب رئیس مجلس از مرکز کنترل اورژانس کشور













بازدید نیکزاد نایب رئیس مجلس از مرکز کنترل اورژانس کشور




وی همچنین در حاشیه این دیدار و در جمع مدیران و معاونان سازمان اورژانس، با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار اورژانس گفت: من اطلاع دارم که اورژانس با حضور به موقع و راهنمایی هایش توانسته، جان بسیاری را نجات دهد، اما در عین حال با بسیاری از کمبودها و نقایص در حوزه نیازهای اولیه و منابع و تجهیزات مواجه است.



نیکزاد افزود: 720 هزار میلیارد تومان تنها مبلغی است که ما باید صرف هزینه های جاری کشور کنیم و برای پرداخت حقوق صرف می شود و پس از آن بودجه ها در چارچوب اولویت های پیش بینی شده در قالب بودجه سنواتی در اختیار سازمان ها و نهادها قرار می گیرد و من معتقدم اورژانس یکی از اولویت های اول کشور است که ما در بودجه های سنواتی باید به آن توجه کنیم.



وی با تاکید بر لزوم اصلاح قانون در زمینه حمایت از اورژانس گفت: سوءاستفاده از خدمات اورژانس اقدامی غیراخلاقی است و افرادی که این کار را انجام می دهند فقط یک لحظه تصور کنند که کسانی که نیاز واقعی به خدمات اورژانس دارند، در چه شرایطی قرار گرفته اند و با تماس های غیرضرور خود چه حقی از این افراد ضایع می کنند. همچنین احتساب اورژانس در زمره مشاغل سخت و زیان آور نیز پیشنهادی است که باید در قانون به آن توجه ویژه شود که نیازمند پیگیری از سوی مسئولان اورژانس است.



نایب رئیس مجلس درخصوص تبدیل مرکز اورژانس کانکسی به ساختمان های دائم نیز اظهار داشت: تجهیز اورژانس و توسعه سخت افزاری یکی از مطالبات بحق مسئولان بود که لازم است در سال 1400 در اولویت دولت قرار گیرد و ما در بودجه این را پیگیری خواهیم نمود و از وزارت کشور و سازمان مدیریت بحران نیز می خواهیم هر چه سریعتر ضوابط و ملزومات آن را تامین کند. همچنین نوسازی ناوگان آمبولانس و تامین آمبولانس های جدید نیز باید براساس قراردادهای پیش بینی شده به سرعت انجام گیرد.



وی در پایان تاکید کرد: برخی از نکات، نیازها، مطالبات و مشکلات مرتبط با اورژانس کشور با اقدامات کوتاه مدت و برنامه ریزی های مقطعی قابل حل است و برخی نیز باید در چارچوب بودجه و یا در درازمدت در سال آینده پیگیری شود، لذا از مسئولان محترم و ریاست سازمان اورژانس می خواهم به صورت مکتوب و با مطالعه و امکان سنجی اولویت های خود را طی نامه ای ارائه کرده و مجلس شورای اسلامی نیز براساس توان و امکانات کشور آنها را پیگیری خواهد کرد.












بازدید نیکزاد نایب رئیس مجلس از مرکز کنترل اورژانس کشور




/



پایان پیام

  • کد خبر : 331272
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار