خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/12 - 15:46
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی

مهمترین ویژگی های قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که آن را تبدیل به قانون مترقی کرده است

نماینده مردم تهران در مجلس مهمترین ویژگی های قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که آن را تبدیل به قانون مترقی کرده است را تشریح کرد.

مهدی شریفیان عضو کمیسیون مشترک طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت   ،  قانون جوانی جمعیت را یکی از قوانین مهم ادوار اخیر مجلس دانست و گفت: این قانون از معدود قوانینی است که به دلیل حساسیت موضوع خانواده و جمعیت بیش از 17 ماه در کمیسیونی ویژه مورد بررسی قرار گرفت و برای نگارش و تهیه آن از مشارکت تعداد زیادی از نخبگان، دانشگاهیان و گروه‌های مختلف مرجع علمی، پژوهشی و صنفی استفاده شده است.



وی افزود: در سال‌های اخیر شاهد افت میزان آمار ازدواج بوده ایم و بر اساس بررسی کارشناسان این موضوع علاوه بر مسائل اقتصادی، ابعاد فرهنگی و اجتماعی خاصی نیز دارد به همین دلیل برای رفع بخشی از این موانع برای جوانان در آستانه ازدواج، در قانون  جوانی جمعیت و خانواده خدماتی مثل کمک هزینه های اقتصادی، آموزشی و اداری و استخدامی در نظر گرفته ایم.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: برای رشد جمعیت از طریق رفع مشکل ناباروری هم تسهیلات ویژه برای زوج های نابارور و همین طور حمایت از شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه درمان ناباروری در نظر گرفته شده که می تواند به رفع موانع برای حل مسئله ناباروری برای زوجین کمک کند.



این نماینده مجلس یادآور شد: بخش دیگری از مسائل در زمینه جوانی جمعیت و خانواده مربوط به مشکلاتی بود که مادران به ویژه مادران شاغل در زمان بارداری و سالهای ابتدایی تولد نوزاد داشتند که از طریق بخش حمایت های دوران بارداری و پس از تولد از مادران،  در این قانون سعی شده است مسائل کاهش یابد.



وی تاکید کرد: در این قانون همچنین مشوق های ویژه ای برای فرزند آوری به ازای تولد فرزندان پیش بینی شده که می تواند هم به عنوان محرک فرزندآوری و هم به عنوان کمک به خانواده ها در ترغیب برای افزایش جمعیت خانواده در نظر گرفته شود.



حبس و جزای نقدی در انتظار استنکاف‌کنندگان از اجرا



شریفیان ادامه داد: از ویژگی‌های دیگر این قانون  پیش بینی ضمانت اجرایی  است که استنکاف‌کنندگان از آن که مانع اجرا باشند به حبس و یا جزای نقدی محکوم خواهند شد.



وی تاکید کرد: امیدواریم ابلاغ و اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در کوتاه ترین زمان ممکن اجرایی شود تا بتوانیم نتایج این قانون مهم، راهبردی و موثر را هر چه سریع تر شاهد باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 330418
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار