خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/08 - 16:20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
نجف آبادی:

مهاجرت پزشکان نیاز به آسیب‌شناسی دارد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه مهاجرت پزشکان نیاز به آسیب‌شناسی دارد تاکید کرد که دولت برای یکایک پزشکان این مملکت مخارج بسیار زیادی پرداخت کرده است اما برخی از آنها در دیگر کشورها افتخارآفرین می‌شوند.

همایون سامه یح نجف آبادی در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد اظهارنظر متفاوت مسئولان سازمان نظام پزشکی پیرامون مهاجرت پزشکان که برخی معتقدند باید آسیب‌شناسی شود اما برخی از آنها به این نکته اشاره می‌کنند که این موضوع برجسته‌ای نبوده و از گذشته تاکنون وجود داشته است، گفت: دولت برای یکایک پزشکان این مملکت مخارج بسیار زیادی پرداخت کرده است تا مدرک تخصصی خود را دریافت کنند یا حتی در مود پرستاران و سایر افراد تحصیلکرده جامعه نیز همینطور بوده است.



اغلب پزشکان از نظر امکانات مالی و رفاهی تامین نیستند



نماینده مردم کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اغلب این پزشکان در دانشگاه‌های دولتی تحصیل کرده‌ و مدرک خود را دریافت کرده‌اند به این امید که بتوانند به جامعه خدمت کنند اما زمانی که یک پزشک ببیند در این جامعه از نظر مالی تامین نیست کما اینکه بسیاری از پزشکان عمومی از درآمد مکفی برای تامین معیشت خود برخوردار نیستند یا بسیاری از متخصصان به صورت وجدانی فعالیت می‌کنند و با تعرفه‌های دولتی به ارائه خدمات می‌پردازند.



وی افزود: متاسفانه اغلب این پزشکان آنطور که در خور یک پزشک باشد، درآمد ندارند و به گونه‌ای که شایسته یک پزشک باشد مورد احترام قرار نمی‌گیرند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: در کشورهای توسعه یافته برای جذب این منابع عظیم علمی برنامه‌ریزی می‌کنند تا بتوانند از علم آنها در راه پیشبرد اهداف توسعه‌ای که دارند، استفاده کنند، کما اینکه در دنیا پزشکان ایرانی زیادی به دلیل مدرک علمی که از دانشگاه‌های کشور کسب کرده‌اند، افتخارآفرین هستند و در دیگر کشورها به آنها امکانات مالی و فضای مناسب برای فعالیت و انجام پروژه‌های تحقیقاتی داده می‌شود تا بتوانند از علم آنها استفاده کنند.  



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این حرف صحیح است که باید علت مهاجرت پزشکان آسیب‌شناسی شود و به گونه‌ای اقدام نکنیم که آنها درپی عدم امکان فعالیت و کسب درآمد سرخورده شوند و باید شرایط را برای آنها طوری فراهم کنیم که بتوانند در کشور به ارائه خدمات بپردازند./



پایان پیام

  • کد خبر : 329987
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار