خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/05/23 - 11:05
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اجتماعی
سعیدی:

صحت و سقم صادرات کپسول اکسیژن را مسئولان تایید کنند!

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی گفت: خبرهایی در راستای صادرات کپسول اکسیژن به خارج از کشور با هدف کمک‌های بشر دوستانه منتشر شده ما نمی‌توانیم صحت و سقم ماجرا را با اخباری که در چند روز گذشته تایید و تکذب شده صحه گذاری کنیم!

معین الدین سعیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد آخرین وضعیت کرونا در استان سیستان و بلوچستان گفت: کرونا همچنان در سیستان و بلوچستان جولان می‌دهد، هنوز آمار قطعی از میزان مبتلایان و مرگ  و میر اعلام نمی‌شود. در سفر اخیر وزیر بهداشت به این استان وعده‌های از جنس درمانی به مردم داده شد که فقط تعدادی از آنها عملیاتی شد و عزم جدی برای  مابقى آنها وجود ندارد، امیدواریم در روزهای پایانی وزارت وزیران دولت دوازدهم این وعده‌ها به سرانجام نیک برسد.



نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر این بیماری نسبت به سه هفته قبل در شرایط بهتری قرار دارد با تمام این اوصاف چون کیت تشخیص وجود ندارد نمی‌توانیم به تمام آمارهای اعلامى مربوط  به کرونا از طرف دانشگاه علوم پزشکی اکتفا کنیم.



وزیری که 18 گل خورده و گفت اگر من نبودم30 گل می‌خوردید!



وی در ادامه تاکید کرد: شیوع کرونا از نوع دلتا فقط مختص به یک استان کوچک نیست که در سایه بی توجهی به فراموشی سپرده شود، امروز وزیر بهداشت در سخنرانی خود می‌گوید که پیش بینی مرگ و میر ۵۰۰ نفری را کرده است اما پیش بینی مقابله با بیماری نداشته مثال دروازبانی است که ۱۸ گل خورده و تاکید می‌کند که اگر من نبودم امروز ۳۰ گل می‌خوردید!



صحبت‌های چند روز گذشته دکتر زالی معاون وزارت بهداشت نشانگر کم کاری تاریخی در حوزه بهداشت و درمان بوده که این کم کاری خود را در اوج بیمارى نشان داد



سعیدی تاکید کرد:  صحبت‌های چند روز گذشته دکتر زالی معاون وزارت بهداشت نشانگر کم کاری تاریخی در حوزه بهداشت و درمان بوده که این کم کاری خود را در اوج بیمارى نشان داد. اینکه ۷۲۰ میلیون دلار صرف خرید دارو رمدیسیور کرده اگر همین پول را صرف خرید واکسن هزینه می‌کرد، بدون شک شاهد چنین آمار مرگ و میر عزیزان نبودیم، در حال حاضر کشورهای دیگر در حال حل معضل ریشه‌ای کرونا هستند ولی متاسفانه ما با چالش‌های عدیده‌ای در این عرصه روبرو هستیم.



عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: سیستان و بلوچستان با کمبود امکانات بهداشتی از کیت‌های تشخیص، کمبود دستگاه اکسیژن، تخت‌های خالی بیمارستانی و داروهای کرونایی و…. روبرو است، در حال حاضر از ۶ حوزه انتخاباتی بنده، ۴ حوزه از داشتن بیمارستان حتی به صورت محلی محروم هستند، گاهی مردم برای درمان بیماری باید ۲۰۰ کیلومتر طی کنند تا بتوانند  به اولین درمانگاه برسند و کما کان با کمبود امکانات درمانی روبرو هستیم و جا دارد از ورود خیرین به این زمینه کمال تشکر را داشته باشیم.



بیشتر بخوانید:





عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در پایان خاطر نشان کرد: خبرهایی در راستای صادرات کپسول اکسیژن به خارج از کشور با هدف کمک‌های بشر دوستانه منتشر شده ما نمی‌توانیم صحت و سقم ماجرا را با اخباری که در چند روز گذشته تایید و تکذب شده صحه گذاری کنیم، اما چنین خبری در شرایطى که کشور با کمبود إمکانات بهداشتى از جمله کپسول اکسیژن روبرو است؛ صحت داشته باشد، فقط مى‌توان گفت؛ وای اگر از پس امروز بود فردایی!/



پایان پیام



 

  • کد خبر : 324935
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار