خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/08 - 15:09
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
شاکری:

شهردار تهران برای برون رفت از مشکلات تهران برنامه‌ و زمان‌بندی ارائه دهد

عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس، با بیان اینکه مجلس از آمادگی لازم برای کمک به مدیریت شهری پایتخت جهت برون‌رفت از مشکلات این شهر برخوردار است تاکید کرد که شهردار تهران باید در این زمینه برنامه‌ و زمان‌بندی ارائه دهد.

اقبال شاکری در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد اظهارنظرهای تعدادی از مدیران حوزه شهری پایتخت مبنی بر اینکه تهران شهری ناایمن است و برخی مسائل پایتخت همچون آلودگی هوا و ترافیک با بحث‌های سیاسی درآمیخته است، گفت: بیان مشکلات و چالش‌های شهر تا حدودی اثرگذار است، بعد از آن باید سوال کرد که با تمام این شرایط چه اقداماتی برای رفع آنها انجام داده‌اید؟ بنابراین اینکه تهران شهری ایمن یا ناایمن است ابعاد مختلفی دارد و اطلاعات و آماری هم در این زمینه وجود دارد.  



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به عوامل ناایمن‌سازی در پایتخت، ادامه داد: آتش‌نشانی عوامل ایجاد ناایمنی در تهران را بررسی کرده و پیرامون آن گزارش ارائه داده و چند بار نیز اخطار داده است اما تاکنون اتفاقی در این مورد نیفتاده است.



وی تصریح کرد: ما قبول داریم ناایمنی در تهران بالاست و شهر رها شده است و مدیریت قبلی آن نیز اعمال نظری در این رابطه نداشته است، اما باید این سوال را نیز مطرح کرد حالا که پایتخت شهری ناایمن است مدیریت جدید شهری برای برون‌رفت از این وضعیت چه برنامه‌ای دارد.



عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: این اقدامات مدیریت شهری است که مردم را امیدوار و دلگرم می‌کند به اینکه شهر در حال ساماندهی است بنابراین مدیریت جدید شهری تهران باید هر چه سریعتر راهکارها و برنامه‌های خود را برای رفع مشکلات شهری ارائه دهد.



وی افزود: اما در مورد مشکلات تهران که گفته‌اند سیاسی شده است مثلا برای رفع آلودگی هوا در قانون کارگروهی پیش‌بینی شده است و دبیر و اعضای آن نیز مشخص شده‌اند و فقط نیاز است از مدیران شهری پرسیده شود چه اقداماتی در این خصوص انجام داده‌اند.



شاکری خاطرنشان کرد: مجلس هم از آمادگی لازم برای کمک به مدیریت شهری پایتخت جهت برون‌رفت از مشکلاتی که با آنها مواجه بوده، برخوردار است و در این زمینه مطالبه‌گری هم خواهد کرد.



وی افزود: آقای قالیباف در دوره چهارم به طور رسمی اعلام کرد که مسئولیت حمل و نقل عمومی را با اختیارات کامل به ما بدهید که در این شرایط قطعا در این زمینه پاسخگو خواهیم بود، همچنین اعلام کرد که ما مدیریت هوای شهر تهران را برعهده می گیریم به این شرط که اختیارات این بخش را به ما بدهید.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: هم‌اکنون باید مدیریت شهری و شهردار تهران برای خروج از این وضعیت اعلام آمادگی کنند تا مشخص شود مسئولیت شهر را برعهده دارند و برنامه و زمان‌بندی برای اجرای برنامه‌هایشان جهت برون‌رفت از مشکلات تهران ارائه دهند.



عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: شهردار باید تمام قد برای رفع مشکلات پایتخت ورود پیدا کند و تهران باید یک مدیر داشته باشد و بقیه هم تابع وی باشند و اختیارات لازم به شهردار داده شود در غیر این صورت این مشکلات در پایتخت تداوم پیدا خواهد کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 332281
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار