خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/05/25 - 11:00
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
در کمیسیون بهداشت مطرح شد:

رسیدگی به وضعیت معیشت مردم و ساماندهی گرانی‌ها دغدغه جدی نمایندگان در نشست با خاندوزی

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس، رسیدگی به وضعیت معیشت مردم و ساماندهی گرانی‌ها را دغدغه جدی نمایندگان در نشست با وزیر پیشنهادی اقتصاد دانست.

زهرا شیخی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست امروز ( دوشنبه، 25 مردادماه) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با احسان خاندوزی وزیر پیشنهادی اقتصاد و امور دارایی، گفت: خاندوزی برنامه‌های خود در حوزه‌های مختلف از جمله بورس، گمرک، مالیات، وضعیت اقتصادی، بیمه و موارد دیگر ارائه کرد و نمایندگان  هم دغدغه های خود در حوزه اقتصاد را مطرح کردند.



وی ادامه داد: نمایندگان در نشست با خاندوزی از وضعیت نامطلوب اقتصادی مردم و گرانی‌ها ابراز نگرانی کردند و رسیدگی به وضعیت معیشت مردم، ساماندهی وضیت اقتصادی و گرانی‌ها را از جمله اولویت‌های مهم این وزارت‌خانه دانستند.



نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم از تاکید نمایندگان بر ضرورت رفع مشکلات زیرساختی گمرک خبر داد و گفت: رسوب کالا در گمرکات صدمات اقتصادی جبران ناپذیری را به بخش خصوصی، مردم و اقتصاد کشور وارد کرد و نمایندگان خواستار رفع این مشکلات توسط وزیر اقتصاد آینده شدند.



شیخی یادآور شد: وزیر پیشنهادی اقتصاد اولویت‌هایی از جمله ایجاد ثبات اقتصادی کلان، افزایش رشد اقتصادی و اشتغال با تمرکز بر رفع موانع کسب و کار، کاهش هزینه تولید و مبادله و اتکا بر پیشران‌های اقتصاد را مطرح کرد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه خاندوزی اصلاح نظام مالیاتی را یکی از محورهای اساسی تحول اقتصادی در کشور دانست، گفت: وزیر پیشنهادی اقتصادی تاکید داشت که ثبات بودجه و تأمین کالاها و خدماتی که دولت در اختیار جامعه قرار می دهد و همچنین کنترل تورم در گرو تأمین درآمدهای مطمئن و پایدار برای دولت است.



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: خاندوزی همچنین برنامه‌هایی را برای جلوگیری از فرار مالیاتی گسترده، تمکین مالیاتی، جداسازی بودجه از درآمدهای نفتی و افزایش پایدار درآمدهای عمومی ارائه کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 325255
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار