خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/07/27 - 18:12
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
انصاری خبر داد:

حضور رئیس بنیاد شهید در کمیسیون اجتماعی مجلس

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست امروز این کمیسیون به منظور ارائه گزارش از برنامه ها و اهداف خود و بررسی مشکلات موجود در مسیر ارائه خدمات به خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران خبر داد.

مجید انصاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت ، در تشریح دستورکار امروز (سه شنبه، 27 مهرماه) کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در این نشست رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور پیدا کرده و گزارشی از برنامه ها و اهداف خود در جهت اداره این بنیاد ارائه کرد. همچنین به بیان مشکلات و تنگناهایی که در روند ارائه خدمات به اقشار تحت حمایت این بنیاد اعم از خانواده های شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران با آن ها مواجه هستند، پرداخت. همچنین به اقدامات حمایتی که مجلس شورای اسلامی باید در این مسیر انجام دهد نیز اشاره کرد.  

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نماینده دیوان محاسبات از دیگر مهمانان حاضر در این نشست بود که در راستای تکلیفی که در جلسات قبلی کمیسیون برای دستگاه های نظارتی اعم از دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و کمیسیون اصل 90 تعیین شده بود تا نسبت به شناسایی دستگاه هایی که در جهت اجرای بند د تبصره 20 قانون بودجه 1400 به تکالیف خود عمل نکرده اند ورود پیدا کند بنابراین نماینده دیوان به ارائه گزارشی در این رابطه پرداخت.



وی تصریح کرد: این گزارش نشان می دهد هنوز موانعی پیش روی اجرای این قانون وجود دارد و همچنین دستگاه ها نیز عزم جدی برای انجام تکالیف خود ندارند بنابراین به نظر می رسد که یک نظارت دقیق تر در این زمینه نیاز است تا آن ها ملزم به انجام تکالیف قانونی خود در این رابطه شوند. همچنین باید ساز وکارهایی را برای تحقق این امر در نظر گرفت چرا که استنکاف از اجرای این قانون تخلف اداری محسوب شده و از نظر قضائی قابل پیگیری است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: در این نشست سرپرست تامین اجتماعی نیز گزارشی از عملکرد شرکت های شستا و سایر زیرمجموعه های این سازمان ارائه کرد و مشکلات و موانعی که در مسیر حرکت این سازمان و زیرمجموعه های آن وجود دارد را بیان کرد. همچنین اعضای این کمیسیون نیز سوالاتی را پیرامون عملکرد این سازمان مطرح کردند.



وی افزود: قرار بر این شد این جلسات در جهت تعامل بیشتر کمیسیون اجتماعی با سازمان تامین اجتماعی تداوم یابد، همچنین کارگروهی در کمیسیون اجتماعی بر روند فعالیت آن ها نظارت دائمی داشته باشد تا از وضعیت شرکت های زیرمجموعه این سازمان اطلاعات دقیق تری داشته باشیم.



سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست، یادآور شد: در این نشست رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، نماینده دیوان محاسبات، سرپرست سازمان تامین اجتماعی و نماینده مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی حضور داشتند./



پایان پیام

  • کد خبر : 329474
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار