خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/05/17 - 16:57
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
انصاری:

تعیین نیروهای دستگاه قضایی که مشمول قانون تسری فوق‌العاده خاص قرار می‌گیرند

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از تعیین نیروهای دستگاه قضایی که مشمول قانون تسری فوق‌العاده خاص قرار می‌گیرند در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

مجید انصاری در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح دستورکار امروز(یکشنبه هفدهم مردادماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست ادامه بررسی طرح تسری فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به کارکنان اداری قوه قضاییه در دستورکار قرار داشت.



نماینده  ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این نشست گزارش کمیته ویژه‌ای که به منظور بررسی جزییات این طرح و تبصره‌هایی که ذیل آن جدولی که در کمیسیون به تصویب رسیده بود، تشکیل شده بود، مورد بررسی قرار گرفت.



وی تصریح کرد: ما مصوبات این کمیته را با کارشناسان دستگاه‌های مختلف مطرح کردیم، در نهایت در مصوبه این نشست شمول قانون تسری به کارکنان دستگاه قضایی چه کارکنان بخش اداری و چه کارکنان قضایی همچنین نیروهای شرکتی که در دستگاه قضایی فعالیت دارند، مشخص شد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: البته پیشنهادات ارائه شده نیز تا حدودی تعدیل شد، کما اینکه در مورد کارمندان تعزیرات حکومتی و وزارت دادگستری چون تلقی برخی اعضا این بود که آنها مشمول کارمندان قوه قضاییه نمی‌شوند و موضوع قانون تسری در اینجا صدق پیدا نمی‌کند قرار بر این شد که پیشنهاددهندگان و طراحان این طرح پیشنهاد مجزایی در این رابطه ارائه دهند تا در دستورکار کمیسیون قرار گیرد و احتمال دارد همین روال تا تشکیل کمیته برای آن طی شود.



سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست، یادآور شد: در این نشست رحیمی معاون منابع انسانی قوه قضاییه، معاون وزیر دادگستری و نمایندگانی از سازمان اداری و استخدامی کشوری، سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی حضور داشتند./



پایان پیام

  • کد خبر : 324584
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار