خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/05/18 - 09:53
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
یزدی‌خواه:

تسریع روند واکسیناسیون راه برون‌رفت از وضعیت بحرانی کرونایی در تهران است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، از اعلام تعطیلات که به افزایش سفرها منجر شده و عدم استاندارد بودن ناوگان حمل و نقل عمومی به عنوان عوامل گسترش دامنه شیوع کرونا در تهران یاد کرد و تسریع روند واکسیناسیون را تنها راه برون‌رفت از وضعیت بحرانی این استان دانست.

سیدعلی یزدی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد انتشار خبری از سوی فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران مبنی بر اینکه تمام شهرهای این استان در شرایط بحرانی قرار دارند، گفت: آنچه مسلم است تنها رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تعطیل کردن راه حل مناسبی برای کنترل کرونا نبود، چرا که ما از توانایی لازم برای نگه داشتن آحاد جامعه در منزل‌هایشان برخوردار نیستیم.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته تعطیل کردن هم راهکار مناسبی نیست، چرا که افراد یا از نظر اشتغال با مشکل مواجه هستند و تعهداتی دارند که باید به آنها عمل کنند یا باید کالاهایی را تولید و توزیع کنند بنابراین نمی‌توانند در منزل بمانند. از سوی دیگر اعلام تعطیلات منجر به افزایش تردد بین شهری و ازدحام مسافران در برخی شهرها شده و به عاملی برای توسعه و اشاعه بیشتر ویروس کرونا تبدیل شده است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با اشاره به تاثیر عدم استاندارد بودن ناوگان حمل و نقل شهری که از دیگر عوامل گسترش ویروس کرونا در تهران بوده است، یادآور شد: ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت ضعیف است و ما نتوانستیم در این حوزه به خوبی جایگزین کنیم، کما اینکه تعداد واگن‌های مترو مکفی نیست، همچنین با کمبود تعداد اتوبوس مواجه هستیم که ناشی از عدم اجرای تعهدات دولت‌های یازدهم و دوازدهم به شهرداری تهران بوده است و تا جایگزین مناسبی برای این بخش تعیین نکنیم نمی‌توانیم انتظار بهبود وضعیت در حوزه شهری را داشته باشیم.



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در بیان راهکار اساسی برای کنترل کرونا، تاکید کرد: ادارات باید مجدد در قالب حضور یک سوم نیروها به فعالیت خود ادامه دهند، همچنین باید روند واکسیناسیون افراد تسریع شده و ساز و کاری اندیشیده شود که طبق آن مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 324621
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار