خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/05 - 14:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
محمدصالحی با اشاره به جولان نمادهای غربی در سطح شهر تهران:

استقبال از هدف شهرداری در باز آفرینی هویت ایرانی اسلامی در کلانشهر تهران

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، گفت: هویت تهران باید به گونه‌ای بازآفرینی شود که وقتی فردی در سطح شهر قدم می‌زند نمادهایی که مشاهده می‌کند تداعی کننده فرهنگ ایرانی-اسلامی باشد.

حسین محمدصالحی دارانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد اظهارنظر شهردار تهران مبنی بر اینکه تهران نیازمند یک بازآفرینی هویتی است و بی‌شک بخشی از این هویت ناظر بر کسرت نخبگان این شهر است و بخشی از آن هم درباره هنر و ادبیات است، گفت: با توجه به اینکه سال‌هاست با مشکل تهاجم فرهنگی مواجه هستیم این اظهارنظر شهردار تهران از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و باید در حوزه شهری به این بعد توجه ویژه‌ای شود.



 نماینده مردم فریدن و چادگان، فریدونشهر، بوئین و میاندشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه در سطح شهر تهران یک سری مظاهر، نمادها و نشانه‌هایی را مشاهده می‌کنیم که بیانگر این است که هویت اصلی ایرانی-اسلامی کمرنگ شده و نمادهای غربی که برخی آنها را نشانه زندگی مدرن می‌دانند در حال جایگزین شدن است.



وی تصریح کرد: قطعا ما باید در این حوزه با استفاده از فرهنگ و هنر ایرانی بتوانیم هم به شهر جلوه و زیبایی بخشیم و هم اهمیت این مباحث را برای مردم زنده‌تر کنیم تا استفاده از نمادهای غربی ناشی از تهاجم فرهنگی که شدت گرفته است، از بین برود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: هویت پایتخت باید به گونه‌ای بازآفرینی شود که وقتی فردی در سطح شهر قدم می‌زند نمادهایی که مشاهده می‌کند تداعی کننده فرهنگ ایرانی-اسلامی باشد.



عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: هم‌اکنون آثار و نشانه‌های موجود در تهران در حوزه فرهنگ و هنر مربوط به گذشته است و در دوره‌های اخیر کمتر در این زمینه کار شده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 329846
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار