خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/25 - 20:30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
شیخی در تشریح دستور کار کمیسیون بهداشت مجلس خبر داد:

ارجاع طرح زیرساخت‌های مرجعیت دانش برای مقابله با تهدیدات زیستی به کمیته لوایح و طرح ها برای بررسی بیشتر

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس از بررسی طرح زیرساخت‌های مرجعیت دانش برای مقابله با تهدیدات زیستی در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

زهرا شیخی  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست امروز ( سه شنبه، 25 آبان ماه ) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح زیرساخت‌های مرجعیت دانش برای مقابله با تهدیدات زیستی ( برنامه راهبردی و مرکز مرجعیت علمی مقابله با تهدیدات زیستی ) خبر داد و گفت این طرح به کمیسیون به عنوان کمیسیون اصلی ارجاع شد و اداره قوانین در نشست امروز مباحثی را در مورد طرح ارائه و همچنین نمایندگان نظرات کارشناسی خود را ارائه کردند.



وی افزود: در این نشست دلایل طراح طرح برای بیان این موضوع، عدم آمادگی متولیان بهداشت و درمان در مقابل بیماری های مختلف و نبود دانش زیرساختی پیشرفته برای تشخیص بیماری های ناشناخته و عدم شرایطی برای کنترل برخی بیماری ها بود.


 


نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم افزود: بنابراین بر اساس توضیحات کارشناسان و نمایندگان قرار شد این طرح به کمیته طرح‌ها و لوایح کمیسیون برای بررسی بیشتر ارجاع شود تا در جریان قرار گیریم که آیا خلاء های قانونی در مورد تهدیدات زیستی وجود دارد یا اینکه نیاز به چنین طرح‌هایی نداریم بنابراین پس از اعلام نتیجه کمیته تصمیم گیری می شود که موضوع در قالب طرح یا لایحه ارائه شود./


 


پایان پیام
  • کد خبر : 331448
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار