خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/05/26 - 11:07
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
نوروزی در تشریح نشست کمیسیون قضایی با وزرای پیشنهادی اقتصاد و آموزش:

اجرای واقعی قانون پولشویی و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان مطالبه جدی نمایندگان/ قول خاندوزی برای تقویت بورس و فرابورس

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس اجرای واقعی قانون پولشویی و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را مطالبه جدی نمایندگان از وزرای پیشنهادی اقتصاد و آموزش دانست و گفت: خاندوزی و باغ گلی قول تقویت بورس و اجرای سند تحول بنیادین را دادند.

حسن نوروزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز ( دوشنبه، 25 مردادماه) کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با سید احسان خاندوزی و حسین باغ گلی وزای پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی و آموزش و پرورش، گفت: وزرای پیشنهادی در نشست کمیسیون حاضر و برنامه های خود را ارائه و نمایندگان هم دغدغه های خود در حوزه اقتصاد و آموزش و پرورش را مطرح کردند.



وی افزود: رشد اقتصادی کشور در برنامه ششم توسعه 8 درصد و ضریب جینی 34 درصد پیش بینی شده که باید تا پایان برنامه محقق شود و اعضای کمیسیون خطاب به وزیر پیشنهادی اقتصاد بیان کردند که برای تحقق این مهم چه برنامه هایی دارد.



نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس یازدهم ادامه داد: همچنین نمایندگان سوال کردند که آیا برنامه‌ای برای خروج دلار از چرخه اقتصاد، جذب دانش فناوری و استقلال مدیریت حساب‌های بانکی از بانک مرکزی دارد.



نوروزی یادآور شد: نمایندگان تاکید داشتند که آیا ارزش افزوده از مصرف‌کننده نهایی یا از مولد تولیدگر اخذ می‌شود و همچنین توجه به موضوع گمرکات و فساد مواد غذایی و اجرای واقعی قانون پولشویی مورد تاکید نمایندگان قرار گرفت.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، افزود: وزیر پیشنهادی اقتصاد هم توجه جدی به رشد اقتصادی کشور، خروج ارز از چرخه اقتصادی، جذب دانش نوآوری و فناوری،  استقلال مدیریت حساب ها از بانک مرکزی، اجرای دقیق قانون پولشویی و تقویت بورس و فرابوس را از برنامه های خود دانست.



نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یادآور شد: اعضای کمیسیون در نشست با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بر ضرورت اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و رتبه بندی معلمان، ارتقای جایگاه آموزش و پرورش به مثابه مهمترین نهاد انسان‌ساز، توسعه سفرهای دانش‌آموزی، اردوهای زیارتی و تقویت دانشگاه فرهنگیان، شهید رجایی، سازمان بسیج ‌آموزی، دانش‌آموزی و معلمان و ارتقای کیفی دانش‌آموزان و مهارت آموزی آنان تاکید کردند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: وزیر پیشنهادی هم اجرای سند تحول بنیادین و رتبه‌بندی معلمان، تبدیل وضعیت ایثارگران، توجه به شایسته گزینی و استخدام نیروهای بومی در ادارات کل آموزش و پرورش را جزو برنامه‌های خود دانست./



پایان پیام

  • کد خبر : 325428
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار