خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/06/28 - 15:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
نوروزی:

اجرای سند تحول از به قدرت رسیدن طبری‌ها در دستگاه قضایی جلوگیری می‌کند

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با بیان اینکه اجرای سند تحول بسیاری از مشکلات دستگاه قضایی را برطرف می‌کند تاکید کرد که با ایجاد تحول در این قوه و دقت در انتخاب مدیران باید مانع از به قدرت رسیدن امثال طبری‌ها شد.

حسن نوروزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد شکایاتی پیرامون وجود فساد در لایه‌های دستگاه قضایی و نیاز به رابطه یا پرداختن رشوه برای دریافت رای به حق در دادگاه‌ها، گفت: آنچه می‌تواند این مشکلات را در دستگاه قضایی حل کند سند تحول است که تدوین شده اما نقش آن در اصلاح امور یک درصد است و بخش اعظمی از این مشکلات از طریق مردان متحولی برطرف می شود که اعتقاد به این سند دارند و باید از ظرفیت آنها برای انتخاب مدیرکل، رییس دادگستری یا دادستان استفاده شود تا این سند را عملیاتی کنند.



نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آیت‌الله محسنی اژه‌ای هم به این مهم اشاره کرده که به دنبال افراد تحول گرا و برجسته هستیم، اما چنانچه رویه گذشته تداوم یابد که مدیران این دستگاه از طریق رابطه انتخاب شوند، تحولی در حوزه قضایی کشور ایجاد نخواهد شد.



وی تصریح کرد: اگر بخواهند قضات حقوقی در حوزه اقتصاد تعیین کنند باید رییس مجتمع قضایی هم فردی متحول و دانش آموخته هم دانشگاه و هم حوزه باشد یا اگر بخواهند مدیرکل دادگستری انتخاب کنند باید از میان افرادی دقیق، فرهیخته و با دقت انتخاب شوند که هم در حوزه دادسرا و هم دادگستری فعالیت کرده‌اند و حتی یک اخطار یا تعلیق از کار هم در پرونده سوابق کاری خود نداشته باشند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: برای انتخاب رییس دادگستری و دادسرا هم باید افراد متحول،  دلسوز و دست پاک انتخاب شوند اما اگر انتخاب این افراد باری به هر جهت باشد، وضعیت دستگاه قضایی متحول نخواهد شد.



نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بر اساس آنچه رییس قوه قضاییه برای انتخاب مدیران دستگاه قضایی مورد تاکید قرار داده است، این طیب خاطر را ایجاد کرد که یک تحولی در حوزه قضایی ایجاد می‌شود اما به این شرط که در انتصاب مدیران از ظرفیت افراد برجسته، فهیم، متبحر و جسور استفاده شود تا جلوی فعالیت امثال طبری‌ها در قوه قضاییه گرفته شود و در پی آن مشکلات موجود در این حوزه برطرف شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 327474
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار