خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/07/07 - 15:18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
بهروزی فر:

آتش‌نشانان نباید دغدغه‌ای غیر از انجام وظایفشان داشته باشند/مسئولان باید تجهیزات آتش‌نشانی را به‌روز کنند

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، حفظ و ارتقا کیفیت عملکرد نیروی انسانی در آتش‌نشانی را در گروی تامین رفاه و به روزرسانی تجهیزات مورد نیاز این قشر دانست.

خلیل بهروزی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، ضمن تبریک به مناسبت روز آتش‌نشان در مورد انتشار خبری مبنی بر کمبود جدی نیرو در این حوزه، گفت: آتش‌نشانان از شغل پرخطری برخوردار بوده و زحمات و تلاش بسیاری را برای نجات جان افراد متحمل می‌شوند، بنابراین برای آنها آرزوی سلامتی و تندرستی دارم. همچنین جای دارد یاد شهدای آتش‌نشان را نیز گرامی بداریم و به روان پاکشان درود بفرستیم.



نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بی‌تردید آتش‌‎نشان فردی است که در زمان بروز خطر برای نجات جان، ناموس و مال مردم به موقع و با سرعت عمل بالا وارد می‌شود تا آسیب و خسارات وارد شده را به حداقل برساند و در این راه با روحیه ایثارگرانه از جان خود نیز می‌گذرد.



وی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که نه تنها سازمان آتش‌نشانی بلکه همه سازمان‌ها برای حفظ و ارتقا کیفیت عملکرد نیروی انسانی باید مورد توجه قرار دهند، دادن روحیه به کارکنان است، همچنین باید به ابعاد مختلف زندگی آنها چه در محیط کار و چه خانواده توجه کنند که یکی از این ابعاد مربوط به حقوق و دستمزد و خدمات اداری نیروها است که مسلما تاثیر مستقیم بر روحیه این افراد دارد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید پیرامون ارتقا وضعیت آتش‌نشانان مورد توجه قرار گیرد این است که به دلیل اینکه شرایط شغلی آنها بسیار حساس و پرخطر بوده باید از مزایای مشاغل سخت و زیان‌آور به طور کامل بهره‌مند شوند و به گونه‌ای از این افراد حمایت شود که بدون داشتن هیچ دغدغه‌ای با آرامش به انجام وظایف و ماموریت‌های خود بپردازند.



عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: نکته دیگری که مسئولان مربوطه باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند، تامین تجهیزات و امکانات مدرن و به‌روز برای آتش‌نشانان است تا احتمال بروز خطر برای آنها به حداقل برسد، همچنین از میزان فشار کاری که به این افراد تحمیل می‌شود، کاسته شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 328015
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار