خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/06/04 - 13:15
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : صحن
قرجه طیار در نطق میان دستور:

یک سوم مردم استان گلستان زیر خط فقر مطلق هستند

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس با انتقاد از اینکه یک سوم مردم استان گلستان زیر خط فقر مطلق و تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، گفت: مردم میان مجلس و دولت سرگردان هستند.

به گزارش  خبرگزاری خانه ملت، قرجه طیار در نشست علنی امروز (دوشنبه، 4 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور  با بیان اینکه مدتی است که جمهوری اسلامی ایران به دلیل برخوردهای ناشایست و غلط آمریکا در مرکز توجهات جهانی قرار گرفته است، گفت: شیطنت‌های روز افزون آمریکا عرصه را بر مردم ایران تنگ کرده اما هیچ گاه قادر نخواهد بود نظام اسلامی ایران را به زانو درآورد زیرا ملت قهرمان ایران استوار و محکم از انقلاب و دستاوردهای آن پاسداری نموده و آنان را مانند همیشه ناکام خواند گذاشت.



عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: در چنین شرایطی که لزوم انسجام بیشتر، وحدت عمیق‌تر مردم و مسئولان برای مقابله با تهدیدهای آمریکا احساس می‌شود متاسفانه هر روز  به بهانه‌های مختلف تضادها و درگیری‌های جناحی و گروهی بیشتر می‌شود.



وی با بیان اینکه ریشه اصلی اختلافات داخلی کشور بیشتر به مسائل اقتصادی، مفسده های مالی و اختلاس های کلان در سوء عالی مدیران و کارگزاران نظام برمی‌گردد، ادامه داد: مردم سخت در مضیقه هستند و گرانی دمار آنها را درآورده قاطبه مردمی که به ما نمایندگان مراجعه می کنند مشکل معیشتی و اشتغال دارند.



نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مردم مدت ها است که به زیر خط فقر مردم در مضیقه بوده و گرانی مشکلاتی را برای آنها به وجود آورده چرا با وجود این مسائل وقت‌مان را صرف مسائل غیرمهم می‌کنیم؟



این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: در این شرایط که به وحدت عمیق میان مردم و مسئولان نیازمندیم هر روز به بهانه‌های مختلف برخی اختلافات میان برخی جناح‌ها افزوده می‌شود که ریشه این اختلافات مربوط به مسائل اقتصادی، فساد مالی و اختلاس‌ها است.



مردم میان مجلس و دولت سرگردان هستند



قرجه طیار یادآور شد: مجلس در این رابطه چشم به دست دولت دارد و دولت نیز توپ را به زمین دیگران و تحریم‌ها می‌اندازد و مردم میان مجلس و دولت سرگردان هستند و این موضوع هم به این دلیل است که روح انقلاب هم در ما کمرنگ شده است.



وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی، دولت و قوه قضاییه انقلابی با رانت‌خواری مدارا و لاپوشانی نمی‌کند و این موارد دل رهبر معظم انقلاب را به درد آورده؛ غارتگران بیت المال و رانت خواران بزرگ تیشه به ریشه ثروت مملکت می زنند به گونه ای که من نماینده برای آسفالت چند تکه راه روستایی و تجهیز بیمارستان شهرم در تامین ابتدایی ترین امکانات برای حوزه انتخابیه همیشه با در بسته اعتبارات روبرو می شوم.



این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: وزارتخانه‌ها و دستگاه های اجرایی حتی از تخصیص چند میلیارد تومان عجز دارند در حالی که مدتی بعد اختلاس بزرگی از همان دستگاه کشف می‌شود. مردم نباید ناراضی باشند وگرنه ایجاد این نارضایتی همان آب به آسیاب ریختن دشمن است .



یک سوم مردم استان گلستان زیر خط فقر مطلق و تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند



نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمار فقر در استان گلستان  افزود: یک سوم مردم استان گلستان علیرغم ظاهر زیبایش زیر خط فقر مطلق و تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند در چنین شرایطی برخی مدیران استان با تصمیمات نابخردانه موجب تشدید محرومیت و فقر مردم می شوند؛ در استانی که جمعیت روستایی آن از اغلب استان های کشور بیشتر و امکانات بیمارستان های دولتی جوابگوی مراجعان نیست چرا باید تنها استان پایلوت کشور شود که بیمه روستایی را از حق استفاده از امکانات بخش خصوصی محروم می کنند.



قرجه طیار یادآور شد: مردم و روستاییان گنبد کاووس از صدور چندین مجوز استخراجی که بدون تاییدیه سازمان محیط زیست بوده گله‌مند هستند با توجه به شائبه‌های آلودگی رادیواکتیوی در پساب ید سلامت روستاییان با مخاطره روبه‌رو است که لازم است در این مورد توجهات لازم صورت گیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 287080
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار