خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/28 - 13:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هشدار داد

گسترش روزافزون فعالیت سایت‌های شرط‌بندی / ضرورت تدوین طرحی در مجلس برای مقابله با قمار اینترنتی

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بر ضرورت تدوین طرحی در مجلس برای مقابله با قمار اینترنتی تاکید کرد و گفت: باید فرهنگ‌سازی مناسب انجام شود تا مردم به چنین سایت‌هایی اعتماد نکنند.

جمشید جعفرپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با هشدار نسبت به گسترش فعالیت سایت‌های قمار و شرط‌بندی، گفت: فعالیت این سایت‌ها مبتنی بر مساله روانی است که معمولات افراد می‌خواهند در کوتاه مدت سرمایه هنگفت و گزافی به دست بیاورند.



رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کسب درآمد از طریق شرط‌بندی حرام است، افزود: سرمایه باید بر اساس تلاش، کوشش و فعالیت‌های علمی و ذهنی به دست بیاید؛ بر اساس اینکه قمار توانمندی مالی ناگهانی را به دنبال دارد و ممکن است عده کمی بهره‌مند شوند و عده زیادی متضرر شده و به خاک سیاه نشسته و تمامی دارایی خود را از دست بدهند حرام شده و طبق قانون مجازات اسلامی قمارهای اینترنتی جرم است و باید با مجرمان برخورد شود.



نماینده مردم لارستان در مجلس دهم مقابله با قمار اینترنتی را مستلزم عزم جدی و فرهنگ‌سازی گسترده دانست و ادامه داد: باید فرهنگ‌سازی مناسب توسط نهادهای فرهنگی و رسانه‌های جمعی به ویژه صدا و سیما انجام شود تا مردم به چنین سایت‌هایی اعتماد نکنند؛ باید این فرهنگ را گسترش داد که راه دستیابی به سرمایه شانس و اقبال نیست و باید با تلاش و خلاقیت و آن هم به تدریج به این مهم دست یابیم.



جعفرپور با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم باید به موضوع فعالیت سایت‌های قمار ورود کند، گفت: باید با تشدید نظارت‌ها اجازه فعالیت به شرکت‌های قمار داده نشود و در صدور مجوزها دقت شود که با موازین شرعی و اقتصادی سازگاری داشته باشد؛ در این هیاهویی که مسائل مختلف اقتصادی وجود دارد نباید اجازه گسترش چنین فعالیت‌هایی که مبانی قانونی و شرعی ندارد و موجب هدررفت سرمایه و اشاعه قمار می‌شوند را داد.



وی با بیان اینکه باید قانون یا دستورالعملی باشد که دستگاه‌ها بر اساس آن مانع از ادامه فعالیت سایت‌های شرط‌بندی و قمار شوند، افزود: مجلس می‌تواند طرحی را برای مقابله و جلوگیری از گسترش فعالیت این سایت‌ها تدوین یا وزارت خانه‌های متولی دستورالعملی را تدوین کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 297904
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار