خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/06/24 - 15:40
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
نانواکناری مطرح کرد:

گام های بلند یمن در جهت به زانو درآوردن ائتلاف سعودی

رئیس کمیته امنیت داخلی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کشورهای همسایه برای ایجاد امنیت در کنار نظام جمهوری اسلامی قرار بگیرند تا همه با هم مسیر آرامش و امنیت را طی کنند.

ولی الله نانواکناری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به موفقیت های محور مقاومت در فلسطین و یمن و دیگر کشورها، گفت: تجربه بیش  از ۵۰ ساله فلسطین امروز با نگاه مقاومت جواب می‌دهد.



نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس افزود:می‌بینیم که غزه نسبت به اسرائیل بسیار کوچک است، اما غزه توانسته در مقابله با رژیم اسرائیل و بتی که در مقابل آن ها درست کردند از پس آن بر بیاید و هر تهدیدی که رژیم صهیونیستی انجام دادند، مقاومت به سرعت پاسخ آن را داده اند.



بیشتر بخوانید:





 



وی با اشاره به بیانیه سیدحسن نصرالله ادامه داد:جنگ ۳۳ روزه لبنان با اسرائیل شکست رژیم صهیونیستی بود، در حالی که در جنگ شش روزه اعراب میان اسرائیل و کشورهای عربی مصر، سوریه و اردن رخ داد و با پیروزی مطلق رژیم اسرائیل به پایان رسید و اسرائیل به نفع خودش تمام کرد؛ ولی در مقابل مقاومت مردم غزه زمین خورد و سر تسلیم فرود آورد.



مقاومت یمن باعث عقب نشینی امارات شده است



نانواکناری با بیان اینکه نتانیاهو باید بداند که رژیم جعلی صهیونیستی رو به نابودی است، مطرح کرد: همین موضوع مقاومت مردم لبنان چگونه ورود پیدا کرده و بعد از آن توانست مناطق اشغال شده را بازپس بگیرد ، مقاومت مردم یمن، امروز باعث شده که اماراتی که متحد عربستان است به ضعف خود اعتراف و عقب نشینی کرده است و کم کم از ائتلاف سعودی جدا می شود.



وی با اشاره به حملات گسترده پهپادی یمن به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، مطرح کرد: امروز امارات و سعودی از یمن عقب نشینی می کنند و این نتیجه مقاومت است و یمن امروز یکی از کشورهای قدرتمند  و از نیروهای مقتدر محور مقاومت است که  در جهت پیروزی گام‌های بلندی را برداشته است.



این نماینده مردم در مجلس دهم  ادامه داد:امنیت باید برای همه کشورهای منطقه فراهم شود و  یمن هم دراین راستا بتواند با صلح، آرامش و با تدبیری که مردم برای خود تامین می کنند؛ برای خودشان تصمیم بگیرند.



رئیس کمیته امنیت داخلی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  تصریح کرد: توصیه می‌کنم به همه کشورهای همسایه ایران که برای ایجاد امنیت و آرامش در کنار کشور جمهوری اسلامی قرار بگیرند تا همه با هم مسیر آرامش و امنیت را طی کنند و امنیت و آرامش برای همه کشورها فراهم شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 288140
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار