خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/23 - 13:31
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : صحن
احمدی لاشکی در نطق میان دستور:

کمیسیون کرونا در مجلس یازدهم تشکیل شود

نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس با بیان اینکه ویروس کرونا آسیب‌های جدی به کشور و دنیا وارد کرده، گفت: مجلس یازدهم کمیسیون مستقلی در ارتباط با کرونا و جبران خسارات آن تشکیل دهد.

قاسم احمدی لاشکی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت سالروز شهادت حضرت علی علیه السلام خطاب به مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت اظهار داشت: در آخرین نطق خود در مجلس دهم، وظیفه خود می‌دانم از اعتماد شما برای انتخاب من بعنوان نماینده در دوره‌های نهم و دهم مجلس قدردانی کنم، هیچگاه لطف شما را فراموش نمی‌کنم اما بر اساس دوبار سوگندی که یاد کرده‌ام، با تمام توان سعی کردم خدمتگزار شما باشم، استقلال در رای داشته باشم، سوء استفاده‌گر نباشم و به قانون، اسلام و ولایت فقیه و پایبند باشم، امیدوارم نزد شما و خداوند پاسخگو باشم.



 


نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از حضور مردم در انتخابات دوم اسفندماه، بیان کرد: برای آقای دکتر محسنی منتخب مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس یازدهم آرزوی توفیق دارم و از مردم حوزه انتخابیه می خواهم که قصورهای احتمالی بنده را ببخشند.


 


وی خطاب به منتخبین مجلس یازدهم ضمن تبریک و آرزوی توفیق برای آن‌ها، گفت: یادمان باشد که ۵۰ درصد از مردم در این دوره از انتخابات پای صندوق رای نیامدند و این خود پیام مهمی است تا تلاش کنیم اعتماد آسیب‌دیده آن‌ها احیا شود، خدمت باید برای هر دو طیف باشد؛ چه آنهایی که عاشقانه پای صندوق آمدند و چه آنهایی که شاید دلگیر بودند یا شاید اعتماد آنها از مسئولین سلب شده بود و در انتخابات حضور نیافتند. مبادا انتخابات هیئت رئیسه مجلس جدید، موجبات شکاف و اختلاف بین‌تان شود و باز هم مردم مایوس شوند. انتظار است شما منتخبان جدید برای کاستن آلام مردم گام بردارید و آنها را به آینده کشور امیدوار کنید.


 


احمدی لاشکی خطاب به دولت و مجلس آینده، بیان کرد: ویروس کرونا آسیب‌های جدی به کشور و دنیا وارد کرد و از همه مهمتر آسیب‌های اقتصادی بود که ایجاد کرد و باید دوران پسا کرونا را دریابید. پیشنهاد می‌کنم کمیسیون مستقلی در مجلس جدید در ارتباط با این موضوع در مجلس آینده تشکیل شود.


 


این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به مشکلاتی که فقر ایجاد می‌کند، ادامه داد: یادمان باشد که برای دریافت وام یک میلیون تومانی، حدود ۱۷ و نیم میلیون خانوار یعنی بیش از ۵۰ میلیون نفر ثبت نام کردند. «خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل».


 


وی پیرامون احساس خطر از رشد غیر موزون بورس قیمت سهام بخشی از بازار سرمایه خطاب به مردم اظهار داشت: این رشد بدون تردید حبابی پیش نیست و نگرانی جدی جهت آینده سهامداران وجود دارد، من نمی‌گویم به سمت بورس نروند اما می‌گویم نباید تمام تخم مرغ ها را در یک سبد چید. رفتار شاخص‌های بورس در بخشی از بازار سرمایه متناسب با علم اقتصاد نیست و می گویم احتیاط شرط عقل است، ممکن است این خواب به مردم خسارت وارد کند انتظار دارم دولت محترم پیشنهاد آقایان پورابراهیمی، عباس گودرزی و اکبر رنجبرزاده را پیرامون فرصت‌ها و تهدیدهای بازار سرمایه را بررسی و کارشناسی نماید و نکات مثبت و صحیح آن را به کار بندد.


 


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خطاب به هیئت رئیسه مجلس، گفت: چرا طرح سه فوریتی همسان سازی حقوق بازنشستگان که با امضای حدود ۱۵۰ نفر از نمایندگان به هیئت رئیسه محترم تقدیم شده اعلام وصول نمی‌شود؟ آنها را درک کنیم و بدانیم اردوگاه بعدی ما نیز همان جاست.


 


احمدی لاشکی ضمن تشکر از همه نمایندگان ماقبل حوزه انتخابیه خود، گفت: اداره آموزش و پرورش شهرستان‌های نوشهر و چالوس ساختمان‌هایی ۶۰ ساله داشتند و برای آن‌ها ساختمان جدید ساخته شد و بیش از ۷۵ مدرسه نوسازی و مقاوم سازی شد، حدود بیش از ۱۳۰ مدرسه تجهیزات و امکانات آموزشی و کمک آموزشی دریافت کردند و بسیاری از مردم شهر و روستا از مشکل آب شرب رنج می بردند اما امروز بسیاری از مشکلات آنها حل شده است.


 


نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس گفت: امروز پروژه مجتمع بزرگ آبرسانی به چند شهر و ۱۲۹ روستا در حال اجرا است و دیروز پروژه مدل دوم تصفیه خانه نوشهر و چالوس کلنگ زنی شد و نیروگاه ۴۶۰ مگاواتی سیکل ترکیبی افتتاح شد و منطقه آزاد نیز تصویب شد که از شورای نگهبان می‌خواهم که آن را تایید کند./


 


پایان پیام
  • کد خبر : 297788
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار