خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/10/30 - 11:26
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
سیاوشی تاکید کرد:

کمبود منابع، دلیل اجرایی نشدن طرح ساماندهی کوره های آجرپزی منطقه 19

عضو مجمع نمایندگان تهران با تاکید بر اینکه کوره های آجرپزی منطقه 19 نقاطی جرم خیز هستند گفت: متاسفانه به دلیل کمبود منابع مالی تاکنون طرح تفضیلی در این منطقه که بر اساس آن ساماندهی کوره های آجرپزی در دستور کار قرار دارد، محقق نشده است .

طیبه سیاوشی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ با اشاره به بازدیدی که از کوره های آجرپزی منطقه 19 و حاشیه تهران داشت گفت: بسیاری از این کوره ها فعالیت نمی کنند اما ماهیت اصلی خود را هم از دست داده اند و با مهاجرت اتباع خارجی و تجمع معتادان در اینها تبدیل به محیطی نا امن برای ساکنان شده اند.



وی با بیان اینکه مشکلات متعددی در این کوره های آجرپزی شکل گرفته تصریح کرد: مسائل زیست محیطی، فقر، آسیب های اجتماعی تجمع معتادان و متکدیان، از جمله موضوعاتی است که موجب اعتراض ساکنان است و باید به سرعت تعیین تکلیف و ساماندهی شود.



سیاوشی با اشاره به اینکه این کوره ها نقاطی جرم خیز است که متاسفانه شاهد انواع اعمال مواد فروشی در اکثر پارک ها هستیم تصریح کرد: بزرگترین آسیب اجتماعی در منطقه 19 موضوع مواد مخدر و افراد کارتن خواب است که به وفور در منطقه دیده می شود این در حالی است که شاید تنها 20 درصد از این افراد بومی منطقه بوده و 80 درصد باقی مانده از سایر نقاط به منطقه 19 می آیند زیرا کوره های اجرپزی به عنوان نقاط بی دفاع و پناهگاه به مکانی مناسب مناسب برای اعمال جرم تبدیل شده است .



به گفته عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با وجود مناسب بودن سرانه فضای سبز در منطقه و تعداد مناسب پارک اما خانواده ها به دلایلی که ذکر شد چندان از این امکانات استفاده نمی کنند.



سیاوشی با تاکید بر اینکه ساماندهی این کوره های آجرپزی و حاشیه آن بر عهده شهرداری است گفت: برابر طرح تفضیلی قرار بود این مناطق به عنوان فضای سبز و یا بوستان تغییر یابند و بدین صورت ساماندهی شوند اما تاکنون این مهم در بسیاری از آنها محقق نشده است .



عضو مجمع نمایندگان تهران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شهرداری به دلیل کمبود منابع و برخی پیچیدگی های که در بحث آسیب های اجتماعی وجود دارد هنوز موفق به اجرای کامل طرح تفضیلی در این مناطق نشده است گفت: انتظار میرود شهرداری ساماندهی این مناطق و کوره ها را در اولویت قرار دهد./ انتهای پیام

  • کد خبر : 294370
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار