خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/06/06 - 12:05
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
خالقی:

کمبود قانون نداریم قوانین فعلی را باید صحیح اجرا کنیم

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه در مجلس کمبود قانونی نداریم تاکید کرد: در مجلس شوراری اسلامی کمبود قانونی نداریم؛ اما باید قوانین فعلی به درستی اجرا شوند.

بشیر خالقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به اهمیت توجه به وضعیت خلقی و روانی افراد در جامعه گفت: فاکتورهای متفاوتی همچون مسائل ارثی، فیزیولوژیکی، محیطی، فردی، خانوادگی و شیوه زندگی افراد در کنار مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در افسردگی افراد یک جامعه تاثیر دارد، در کشور ما حدودا 35 درصد از افراد دچار یک اختلال روانپزشکی هستند.



بیکاری دلیل بر رشد افسردگی 



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم  با بیان اینکه بیکاری یکی از دلایل افسردگی در کشور است، افزود: افسردگی تنها در کشور ما نیست، بلکه در کل دنیا وجود دارد؛ در کلانشهرها بیشتر افسردگی دیده می شود،که به دو صورت خفیف و عمیق  است؛ یکی از دلایل افسردگی که در بین جوانان رواج داشته افسردگی ناشی از تحصیل و درس است که متاسفانه در کشور ما بیشتر به بیکاری ختم می شود؛ این افسردگی ها که به دلیل شرایط اجتماعی ایجاد می شود قابل پیشگیری هستند .



ضابطه مندی جایش را به رابطه مندی ندهد



یک نگاه اجمالی درمی یابیم از وزرات  علوم و آموزش و پرورش گرفته تا وزارت کار و رفاه اجتماعی تک تک سازمان ها و نهادها مسئول سلامت مردم جامعه  هستند



خالقی نمایندهٔ خلخال و کوثر در مجلس دهم تاکید کرد: طبق قانون شورای عالی سلامت، وزارت بهداشت مسئول سلامت جسمی و روحی افراد جامعه است، اما با یک نگاه اجمالی درمی یابیم از وزرات علوم و آموزش و پرورش گرفته تا وزارت کارو رفاه اجتماعی تک تک سازمان ها و نهادها مسئول سلامت مردم جامعه  هستند.



 وی در ادامه یادآور شد: در مجلس شوراری اسلامی کمبود قانونی نداریم؛ اما باید قوانین فعلی به درستی اجرا شود، اگر سازمان و نهادها وظایف خود را صحیح انجام دهند بی شک  آسیب های اجتماعی در جامعه کاهش پیدا می کند و این دلیلی بر کاهش بیماری های روانی از جمله افسردگی در جامعه خواهد بود .



بیشتر بخوانید:





عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم تاکیدکرد: در کنار قوانینی که مجلس شورای اسلامی وضع می کند اگر عدالت رعایت شود و ضابطه مندی جایش را به رابطه مندی ندهد؛ بدون شک بیکاری و آسیب های دیگر از جمله افسردگی در جامعه کاهش پیدا خواهد کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 287254
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار