خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/09/12 - 09:45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
نجفی:

کلانشهر‌ها نیازمند طرح جامع حمل و نقل عمومی هستند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه راهبری سنتی حوزه حمل و نقل کشور ارزش افزوده و نتیجه شایسته ای به همراه نخواهد داشت، گفت: وجود طرح جامع حمل و نقل عمومی یکی از الزامات اساسی در حوزه حمل و نقل تهران و کلانشهر‌ها است.

محمدرضا نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، با اشاره به وضعیت نامناسب حمل و نقل عمومی در کلانشهر‌ها، گفت: یکی از الزامات اساسی و بسیار مهم در حوزه حمل و نقل عمومی تهران و کلانشهر‌ها، وجود طرح جامع حمل و نقل عمومی است، همانطور که کل کشور باید طرح جامعی در حوزه حمل و نقل داشته باشد.



نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساماندهی حمل و نقل شهری و کشوری، قطعا نیازمند طرحی جامع است، افزود: در طرح جامع حمل ونقل، مقادیر و کیفیت وسایل حمل و نقلی تنها عاملی تاثیرگذار نیست بلکه اجزاء و ابعاد بسیار با اهمیت دیگری نیز ضرورت ملاحظه می‌شود.



در طرح جامع حمل ونقل، مقادیر و کیفیت وسایل حمل و نقلی تنها عاملی تاثیرگذار نیست بلکه اجزاء و ابعاد بسیار با اهمیت دیگری نیز ضرورت ملاحظه می‌شود



عضو کمیسیون صنایع و معادن و معادن مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: بدیهی است تخصیص منابع و امکانات نیز بایستی در چهارچوب طرح جامع حمل و نقل عمومی صورت پذیرد.



این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه پیشبرد طرح جامع حمل و نقل عمومی نیازمند منابع است، اضافه کرد: با توجه به اینکه محدودیت بسیار شدیدی در مداخل و منابع مالی کشور وجود دارد و کفاف بسیاری از مصارف مهم کشور را هم نمی‌کنند، مدیریت هدفمند مبتنی بر طرح جامع ، اهمیت مضاعف پیدا می‌کند تا این منابع محدود در محل‌های غیر اولویت‌دار هزینه نشود.



نجفی، تصریح کرد: راهبری سنتی حوزه حمل و نقل کشور و بیان حرف‌های کلیشه‌ای و تکراری، نتیجه‌ای برای کشور به همراه نخواهد داشت بنابراین باید تلاش کنیم طرح جامع حمل و نقل و الزامات آن همه گیر شده و به یک مطالبه و خواست عمومی تبدیل شود و مجموعه دولت، مجلس، شهرداری و شورای شهر موظف به پاسخگویی و ایفای نقش در اجرای آن شوند./



پایان پیام

  • کد خبر : 291978
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار