خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/15 - 11:57
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
سرویس : صحن
مرادی در نطق میان دستور:

کشور با بحران مدیریت روبروست / مدیران پیرمان را با احترام روانه خانه کنیم

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگترین مشکلی که با آن روبرو هستیم، مدیریت بحران نیست بلکه بحران مدیریت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی محمد مرادی در نشست علنی امروز (دوشنبه، 15اردیبهشت  ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن قرائت سوره ناس ،گفت: کتاب آسمانی خداوند با نام  و یاد خودش بسم الله  الرحمن الرحیم شروع می شود و با نام مردم  پایان می یابد.



وی ادامه داد: در زمان های قدیم، مردم هر کاری را با نام پادشاهان و بزرگان خود شروع می‌کردند ولی خداوند به ما یاد می‌دهد که هرکاری را با نام خدا "بسم الله الرحمن الرحیم" شروع کنیم و با نام مردم پایان بدهیم. راه مردم و راه خداوند به موازات هم حرکت می‌کنند ،کسی که در راه خدا است در راه مردم هم است، کسی که در راه مردم است در راه خدا هم حضور دارد.



نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پادشاه مطلق مردم و مالکیت مطلق ما خداوند است،ادامه داد: ما بر این بدن خود مالکیت نسبی داریم مالک مطلق بدن ما خداوند است ؛اگر مالکیت مطلق بر بدن داشتیم می توانستیم کارهای دیگری کنیم ؛می توانستیم به بدن خود آسیب برسانیم اما مالک اصلی خداوند است.



عضوکمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه فرمانروا و فریادرس مردم خداوند است،افزود:  پناه می بریم به پروردگار مردم که مالک اصلی مردم ، فرمانروا و فریادرس مردم خداوند است، پناه می بریم به خدا از شر و وسوسه شیاطین. آنچه که می تواند یک ملت را قوی کند این است که ملت با سختی روبرو شوند،البته صرفاً مواجه شدن کافی نیست بلکه باید بتوانند از آنها درس بگیرند. متاسفانه در کشور ما نیز فقط مرحله روبرو شدن با سختی‌ها وجود دارد و به نظر می‌رسد که هیچ گاه نتوانستیم از آنها در راستای پیشرفت خود درس بگیریم .



اگر تلاطم های بازار نفت برای ما عبرت آموز بود باید خود را برای اقتصاد مستقل از نفت آماده می‌کردیم



این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید براینکه هیچ گاه نتوانستیم از سختی ها  در راستای پیشرفت خود درس بگیریم ،تصریح کرد:چرا که اگر  این گونه بود سال های متمادی که از بحران سیل و زلزله بر ما می‌گذشت ما را آماده تر می کرد و هم اکنون وضعیت مدیریت بحران کرونا به این‌جا نمی‌کشید و یا اگر تلاطم های بازار نفت برای ما عبرت آموز بود باید خود را برای اقتصاد کاملاً مستقل از نفت آماده می‌کردیم .



مرادی در ادامه تاکید کرد:بزرگترین مشکلی که با آن روبرو هستیم، مدیریت بحران نیست بلکه بحران مدیریت است. در شرایطی که فشارهای اقتصادی کمر مردم  را خم کرده است ما حتی نمی‌توانیم حقوق یک ماه کار نکردن شان را مدیریت کنیم؛ اینها همه نشانه‌های ضعف مدیریت ماست و باید برای درس گرفتن و آماده شدن از جایی شروع کرد و منصفانه نیست که تنها مردم این فشارها را تحمل کنند مگر وظیفه ما تأمین رفاه  جوانان نیست؟



این عضو مجمع نمایندگان استان کردستان تاکید کرد: با پرداخت یک میلیون تومان و گرفتن ۲۰۰ هزار تومان اضافه تر می خواهیم معیشت را تامین کنیم؛ همین که بعد از چندین روز نتوانستیم تصمیم درستی در رابطه با بسته های حمایتی مردم در معرض خطر بگیریم؛موید این نکته است که در بحران  مدیریت هستیم.



در کشورمان قانون پایستگی مدیر داریم



مرادی ادامه داد: چهل و یک سال از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد ما چه زمانی می‌خواهیم تصمیم بگیریم که مدیران پیرمان را با احترام روانه خانه کنیم و مملکت را دست جوانان تازه نفس بدهیم؟ که شاید بتوانند با انگیزه و نشاط بیشتری کشور را اداره کنند.



وی در ادمه افزود: ما در کشورمان قانون پایستگی مدیر داریم به این معنی که مدیران از گردونه خارج نمی شوند ؛بلکه فقط در طول زمان از شکلی و سازمانی به شکلی و سازمانی دیگر در می‌آیند و این را گفته‌ام و بارها تکرار می‌کنم تا زمانی که قوانین ما اصلاح نشود و راه را بر تفاسیر شخصی و سلیقه ای نبندیم نمی‌توانیم به آینده روشن امیدوار باشیم.



سود اصلی سیاست حمایت از تولید  به کاسبان تحریم و دلالان سودجوی محتکر می رسد



نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس خاطرنشان کرد: به طور مثال همین سیاست حمایت از تولید یکی از بهترین تصمیماتی است که گرفته شده است،اما متاسفانه در عمل می بینیم که سود اصلی آن به کاسبان تحریم و دلالان سودجوی محتکر می رسد چرا که قوانین تجارت ما همچنان بر اساس قوانین چندین دهه گذشته است و شما بهتر می‌دانید که بازار و تجارت محیطی پویا است و نمی توان این گونه آن را اداره کرد، نتیجه آن نیز این می‌شود که یک جوان برای شروع فعالیت باید حداقل یک سال در راه‌روهای ادارات درگیر کاغذبازی باشد.



وی ضمن خطاب قراردادن نمایندگان ادامه داد: با توجه به مسائل کشور و موضوع آب به آسمان دشمن ریختن این موضوع  را اکنون مطرح می کنم. متاسفانه قوانین انتخابات ما نیز عاری از تفاسیر شخصی نیست و باعث می شود که با حیثیت و آبروی بسیاری از افراد بازی شود .خداوند در قرآن حق منافقین را هم رعایت می‌کند ولی ما حرمت مومنین و مسلمانان را رعایت نمی کنیم.



عضوکمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد:نمایندگان عزیز شما طی این چند سال بنده را به خوبی می شناسید که سال‌ها همیشه تلاش کردم به تنها چیزی که فکر کنم منافع موکلانم باشد و در این راه نیز با بسیاری از شیاطین که فقط هدفشان ایجاد تفرقه میان مردم عزیزمان بود؛برخورد کردم و اجازه ندادم به اندازه سر سوزنی به حق موکلانم تعدی کنند، اما در ایام تایید صلاحیت ها همین افراد با سوء استفاده از همین نارسایی‌ها و خلا های قوانین انتخابات تا آنجا که می توانستند از  پشت به بنده خنجر زده  و انواع تهمت ها را به بنده نسبت دادند.



وی تاکید کرد: اگر هم اکنون این مسئله را مطرح می‌کنم به این دلیل است که چهار سال وکیل مردم بزرگ شهرستان های قروه و دهگلان از استان کردستان بودم و آنها نیز این حق را دارند که بدانند علی محمد مرادی در حق شان خیانت کرده است یا نه .شورای نگهبان حکمی را برای بنده فرستادند که حتی قید محرمانه داشته و از لحاظ حقوقی اجازه قانونی انتشار آن را نیز نداشته ام در حالی که همان شیاطین تفرقه افکن با سوءاستفاده های مضاعف در حال جولان دادن برای تخریب شخصیت و آبروی بنده هستند.



این نماینده مردم در مجلس دهم با انتقاد از ردصلاحیت خود در انتخابات، گفت: بنده به توحید،اسلام و حقوق و نظام اسلامی معتقد هستم و تلاش‌هایم در کشور و منطقه در راستای حفظ وحدت و همدلی کاملا مشخص است.



هیچ گاه سعادت خود را فدای مصلحت نکرده ام



مرادی ضمن قرائت آیه شریفه ششم سوره حجرات یا أیّها الّذین آمنوا إنْ جاءکمْ فاسقٌ بنبإٍ فتبیّنوا أنْ تصیبوا قوْماً بجهالةٍ فتصْبحوا علی‏ ما فعلْتمْ نادمین ،مطرح کرد: خداوند در این آیه می فرماید:ای کسانی که ایمان آورده اید ، اگر فاسقی برای شما خبری آورد بررسی و تحقیق کنید تا مبادا گروهی را به نادانی آسیب رسانید ، آن گاه از کرده خود پشیمان گردید.از شورای محترم نگهبان خواستارم پرونده بنده را به دادگاه بی‌طرفی ارجاع نمایند تا بتوانم از تهمت‌ها و توهین‌هایی که به بنده نسبت داده شده دفاع کنم و موکلانم نیز در جریان قرار گیرند.



عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد:هیچ گاه سعادت خود را فدای مصلحت نکرده ام و از مردم کردستان  کمال تشکر را دارم و از ایزد منان برای همه آنها آرزوی سلامتی و موفقیت دارم و همچنین هفته معلم و کارگر را به این عزیزان تبریک و تهنیت عرض می کنم ./



پایان پیام

  • کد خبر : 297391
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار