خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1395/06/08 - 10:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
بیگلری:

کشتار اسب‌های باربر برای جلوگیری از قاچاق کالا منطقی نیست/ با کشتار حیوانات معضل قاچاق مدیریت نمی‌شود

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس از کشتار اسب های باربر انتقاد کرد و افزود: حیوانات نباید با این توجیه که متعلق به قاچاقچیان هستند کشته شوند.

محسن بیگلری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با موضوع کشتار اسب‌های باربر قاچاقچیان از سوی نیروی انتظامی، گفت: اقدام درست و منطقی نیست که برای جلوگیری از قاچاق کالا، اقدام به کشتار چارپایان باربر کرد زیرا با کشتار این حیوانات نه تنها معضل قاچاق کالا مدیریت نمی شود بلکه با انباشته شدن لاشه های آنها  شیوع انواع بیماری‌های خطرناک و مرگ آور را به ویژه برای کشاورزان در مناطق مرزی به همراه خواهد داشت.



نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه موضوع کشتار اسب های باربر از چند جهت حائز اهمیت و بررسی است، تصریح کرد: حیوانات نباید با این توجیه که متعلق به قاچاقچیان هستند کشته شوند بلکه باید جای کشتار حیوانات بیگناه راهکارهای لازم را برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور اتخاذ و نظارت بر مرزها تشدید شود.



عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات در مجلس دهم، یادآور شد: از آنجایی که مهمترین دلایل ورود کالای قاچاق نبود مدیریت و عدم کنترل درست مرزها است بنابراین نیروی انتظامی باید با ساماندهی و مدیریت مرزها و همچنین کانالیزه کردن معبرهای مرزی،  ورود و خروج کالا برای جلوگیری از قاچاق کالا را مدیریت و ساماندهی کند.



نماینده مردم سقز و بانه در مجلس دهم، ادامه داد: امیدواریم با همت مسئولان روزی برسد که دیگر شاهد ورود کالای قاچاق از معبرهای مرزی نباشیم و تمامی منفذهای ورود کالای قاچاق بسته شود.



عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، افزود: البته نمی توان به این دست شایعات که اسب های باربر در هنگام دستگیری قاچاقچیان کالا توسط نیروی انتظامی کشته می شوند دامن زد بلکه این کشتار در زمان تعقیب و گریز در مرزها صورت می گیرد؛ البته همانطور که پیشتر گفتیم باید راهکارهای اصولی اتخاذ شود که دیگر شاهد کشتار این حیوانات بیگناه نباشیم./



پایان پیام


  • کد خبر : 174957
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم