خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/02 - 13:09
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
سرویس : صحن
پوربافرانی در نطق میان دستور:

کرونا فقط بلای جان نبود بلکه بلای نان مردم شد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه بیماری ناشی از ویروس کرونا فقط بلای جان نبود بلای نان مردم شد، از مسئولان خواست تا در فضای موجود از کارگران به عنوان اقشار در خط مقدم تهدید اقتصادی حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، عباسعلی پوربافرانی  در نشست علنی امروز (سه شنبه دوم اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خطاب به مردم نایین، خور و بیابانک با بیان اینکه در طول 4 سال گذشته از هیچ کوششی در انجام وظایف دریغ نکردم، گفت: از ابتدای توفیق برای خدمت به شما در سنگر مقدس مجلس از تمام توان برای انجام وظایف اعم از قانونگذاری، نظارت و پیگیری مطالبات مردمی در راستای تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده کرده و از هیچ کوششی دریغ نکردم که در مقابل اعتماد شما مردم هیچ است.



نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به واسطه برخی غرض ورزی ها در شهر نایین توفیق ادامه خدمت به مردم در مجلس یازدهم فراهم نشد، ادامه داد: از آن زمان تا امروز که ویروس منحوس کرونا بلای جان جهانیان شده نتوانستم از نزدیک با شما مردم خوب و شریف رو در رو صحبت کنم، می خواستم از غرض ورزی ها  و برخی خواص خبیث تا تریبون هایی که قبل از انتخاب شروع به تخریب کردند سخن بگویم اما ترجیح می دهم آنها را در فضایی دیگر مطرح کرده و امروز از مشکلات مردم سخن بگویم.



وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری ویروس کرونا را آزمون بزرگ الهی نامیدند افزود: ایشان فرمودند ملت ایران در این آزمون خوش درخشید و اوج این افتخار مربوط به کادر درمان کشور است.



پور بافرانی با طرح این سوال که مجلس برای کادر درمان به عنوان صاحبان این افتخار چه برنامه ای دارد؟ تاکید کرد: جا دارد امروز از عزیزان خط مقدم مقابله با کرونا حمایت کرده و با طرح استخدام و تبدیل وضعیت و تشویق این عزیزان در حوزه پزشکان، پیراپزشکان، پرستاران و سایر کادر درمان و خدمات که به طور مستقیم با بیماران کرونایی ارتباط داشتند گوشه ای از زحمات ایشان را ارج نهیم.



عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس دهم با قدردانی از زحمات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همچنین جا دارد از خدمات جامعه سلامت، نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران،  ارتش، نیروی انتظامی، نیروهای مردمی، بسیج، خیران، انجمن های مردم نهاد و سایر اقشاری در مدیریت این بیماری قدردانی کنیم.



پوربافرانی با بیان اینکه امید می رود مردم با رعایت موازین پیشگیرانه تهدید را به فرصت تبدیل کنند، ادامه داد: وضعیت مدیریت بیماری در کشور در میان کشورهای جهان حاکی از اقدامات کل نظام در این عرصه است که نیازی به تبیین نیست.



وی با بیان اینکه بیماری ناشی از ویروس کرونا فقط بلای جان نبود بلای نان مردم شد، تصریح کرد: تهدیدات مختلف این ویروس در حوزه اقتصاد و معیشت اقشار مختلف را با تنگنا مواجه کرده که می طلبد در فضای موجود کارگران به عنوان اقشار در خط مقدم تهدید اقتصادی حمایت شوند که این حمایت باید در قالب افزایش دستمزد کارگران تا رسیدن به حداقل حقوق کارمندان اجرایی و عملیاتی شود.



این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه در پی شیوع ویروس کرونا برخی کسب و کارها تهدید جدی شدند، افزود: برخی دیگر تعدیل، گروهی تضعیف و برخی نیز در آستانه نابودی هستند، تدبیر لازم برای حمایت از کسب و کارها با مشوق های لازم از جمله بخشودگی تسهیلات و سایر مشوق ها باید امکان پذیر شود.



عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس دهم با تاکید بر اجرایی شدن مصوبات در روزهای شیوع ویروس کرونا، گفت: آنچه امروز در مصوبات بانکی مشاهده می شود در مواردی همچون اقساط اجرایی نمی شود، ضرورت دارد برخی فرایندهای غیرضرور، بوروکراسی‌های زائد هزینه ساز برای مردم و نظام حذف شوند.



پوربافرانی با بیان اینکه مجلس یازدهم باید اقدامات عاجل و متناسب با وضعیت کشور در شرایط کرونایی در دستور کار قرار دهد، گفت: چقدر با بانکداری و دولت الکترونیک فاصله داریم؟ چرا جان عزیزان‌مان باید به دلیل اجرایی نشدن قانون برنامه‌های ششم و قوانین مختلف دیگر در زمینه توسعه نیافتن دولت و بانکداری الکترونیک هزینه شود؟ واقعیت این است که توسعه دولت و بانکداری الکترونیک می تواند به مدیریت این بیماری کمک کند.



این عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس دهم با قدردانی از اجرایی شدن پرونده الکترونیک سلامت گفت: این اقدام توانست در مدیریت بیماری کرونا خودنمایی کند که ضرورت دارد این پرونده توسعه یابد.



وی با انتقاد از افزایش قیمت  ها در سال 99 تصریح کرد: علی رغم اینکه قرار بود با توجه به شرایط سخت اقتصادی سال 98، در سال 99 افزایش قیمت نداشته باششم اما متاسفانه در برخی حوزه ها به خصوص در سفره مردم شاهد برخی افزایش قیمت ها هستیم.



پوربافرانی با یادآوری نامگذاری سال 99 از سوی مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید، گفت: جهش تولید مبارزه با قاچاق است، جهش تولید جلوگیری از واردات بی رویه و دادن مشوق به تولید کننده است؛ باید بدانیم که جهش تولید متفاوت از رونق تولید است، باید در جهش تولید کارفرما و کارگر را با هم ببینیم؛ در این زمینه باید با برخی از اقدامات، بهره گیری از مصوبات قبلی و تدوین مصوبات جدید حمایت از کارگر و کارفرما عملیاتی شود.



وی با یادآوری سرمایه گذاری ها طی 4 سال اخیر در حوزه انتخابیه نایین، خود و بیابانک از سرمایه گذاران تشکر و تاکید کرد: برخی از سرمایه گذاری ها در آستانه بهره برداری و برخی بهره برداری شدند.



نماینده مردم نایین، خود و بیابانک در مجلس شورای اسلامی با تشکر از خدمات وزرات مسکن گفت: اما این سوال مطرح است که چرا با وجود اینکه شهرستان های نایین، خور و بیانک یک سوم مساحت کل استان اصفهان را تشکیل می دهند آیا جوانان  آن باید هنوز برای تامین زمین و مسکن میلیون ها تومان هزینه کنند؟/



پایان پیام

  • کد خبر : 296952
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار