خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/01/18 - 13:17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
کاظمی:

کانادا در صدر مقاصد پناهجویان ایرانی/بهانه سیاسی ابزاری برای دریافت پناهندگی است

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی و کانادا در صدر مقاصد پناهجویان قرار دارند، گفت: همکاری وزارت خارجه و قوه قضائیه می تواند رفع کننده مشکل پناهجویان گرفتار در خارج از کشور باشد.

محمد کاظمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص سرگردانی ایرانیان در کشورهای خارجی به دلیل مهاجرت های غیر قانونی و رد درخواست پناهندگی، گفت: عمدتا افراد مسائل سیاسی را برای دریافت پناهندگی سایر کشورها مطرح می کنند.



نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در این خصوص تصریح کرد: باید اذعان کرد که مسائل سیاسی و غیره اصلا موضوع درستی برای دریافت پناهندگی نیست؛ شاید اوایل شکل گیری انقلاب چنین موضوعی را مهاجران بیان کنند اما اکنون صرفا بهانه جویی است. به عبارتی افراد علاقه مند به زندگی در خارج از کشور هستند و از این مسائل به طور ابزاری استفاده می کنند.



وی ادامه داد: موضوع مهاجرت غیرقانونی و همچنین قانونی امری قضایی-سیاسی است از این رو وزارت امور خارجه و قوه قضائیه باید با یکدیگر همکاری منسجمی داشته باشند تا بتوان از این طریق به افرادی که در کشورهای دیگر دچار مشکل شده اند کمک کرد و زمینه بازگشتشان را فراهم کنیم.



این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: نباید فراموش کرد که امروزه برخی از افرادی که قصد مهاجرت دارند به طور قانونی از کشور خارج می شوند و در کشور مقصد به مشکل برمی خورند از این رو به دلیل رعایت قانون در زمان خروج، برای بازگشت مشکلی وجود نداشته و منع قانونی ندارد.



نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی و خصوصا کانادا در صدر مقاصدی هستند که افراد قصد مهاجرت و پناهنده شدن به آنها را دارند، خاطرنشان کرد: امیدواریم سفارتخانه های کشورمان در خارج از کشور کمی فعال تر عمل کنند تا از این طریق بتوان به هموطنانمان کمک کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 238187
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار