خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/11/12 - 11:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
ملکی:

چرم بدون دباغی به ترکیه صادر می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگرچه مواد اولیه محصولات چرمی در کشور موجود است اما برای دباغی، عمل آوری و تبدیل آن به محصول نهایی باکیفیت اقدام چندانی صورت نگرفته و محصولات خام و بدون ارزش افزوده به کشورهای ترکیه و ایتالیا صادر می‌شود.

ولی ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره موانع پیش روی توسعه صنعت چرم، گفت: خام فروشی یکی از مشکلات کشور است؛ اگرچه مواد اولیه محصولات چرمی در کشور موجود است اما برای دباغی، عمل آوری و تبدیل آن به محصول نهایی باکیفیت اقدام چندانی صورت نگرفته و محصولات خام و بدون ارزش افزوده به کشورهای ترکیه و ایتالیا صادر شده و پس چند برابر شدن ارزش افزوده آن مجدد وارد کشور می‌شود.



زمینه صادرات محصولات چرمی به سایر کشورها فراهم شود



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: در دو دهه اخیر چند کارخانه‌ی سالامبور و دباغی چرم در کشور راه اندازی شد و به واسطه آنها محصولات باکیفیتی که توان رقابت با محصولات ایتالیایی را دارد، تولید شد اما از آنجا که همه به دنبال خرید کالای خارجی هستند این محصولات فروش چندانی نداشتند.



وی اظهار کرد: در حال حاضر محصولات چرمی تولیدشده در داخل نه تنها می‌توانند نیاز بازار را تامین کنند بلکه باید زمینه صادرات آن به سایر کشورها نیز فراهم شود، زیرا این محصولات توانایی رقابت با سایر محصولات را دارد.



مواد مورد نیاز عمل آوری چرم ارزبری دارد



این نماینده مردم در مجلس دهم به تأثیر افزایش نرخ ارز بر صنعت چرم اشاره کرد و یادآور شد: با سه برابر شدن نرخ ارز مسلماً تمامی صنایع از جمله صنعت چرم تحت تاثیر قرار گرفتند زیرا مواد مورد نیاز برای عمل آوری چرم وارداتی بوده و ارزبری دارد.



صنایع کشور در غربت فعالیت می‌کند



عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حال حاضر صنایع کشور در غربت فعالیت می‌کند زیرا همه از مدیران صنعتی بخش خصوصی انتظار دارند اما از آنها حمایت نمی‌کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 294945
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار