خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/12/05 - 14:58
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
آزادی‌‎خواه تشریح کرد:

چرا مجلس با واریز 10 درصد از بهای بلیط کنسرت‌‎ها به خزانه‌داری کل کشور موافقت کرد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی دلایل اینکه چرا مجلس با وجود مخالفت اهالی موسیقی با واریز 10 درصد از بهای بلیط کنسرت‌‎ها به خزانه‌داری کل کشور موافقت کرد را تشریح کرد.

احد آزادی خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تصویب بند الحاقی 5 تبصره 9 ماده لایحه بودجه سال 98 کل کشور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، گفت: بر اساس این بند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف است 10 ‌درصد بهای بلیط اجراهای صحنه‌ای(کنسرت) در تهران و کلانشهرها را أخذ و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.



وزارت فرهنگ در تدوین این پیشنهاد نظر اهالی موسیقی را اخذ کرد



نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که چرا با وجود مخالفت‌های اهالی موسیقی چنین مصوبه‌ای در صحن علنی مجلس به تصویب رسید، اظهار کرد: این پیشنهاد از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با اخذ نظر با اهالی موسیقی پیشنهاد شد و مقاصد هزینه‌‎ای دارد که به توسعه فرهنگ و هنر این مرز و بوم کمک می‌کند.



وی تصریح کرد: بر اساس بخش هزینه‌‎ای همین بند الحاقی مقرر است درآمد ناشی از این محل جهت ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی و هنری تعمیر، تجهیز و اداره مجتمع‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌ها غیر از مراکز استان، اختصاص یابد.



این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه با این تصمیم از حداقل آورده در حوزه موسیقی حداکثر عایده در این حوزه هزینه خواهد شد، اضافه کرد: رقم 10 درصد کسر شده از بهای بلیط اجراهای صحنه‌ای(کنسرت) در عمل چیزی نخواهد بود ولی وقتی این رقم وقتی در خزانه داری کل کشور تجمیع و در محلی هزینه شود، اثر خود را نشان می‌دهد.



مجلس به پینهادی عملی و شدنی رأی مثبت داد



وی تأکید کرد: مجلس می‎توانست برای توسعه فرهنگی و هنری تعمیر، تجهیز و اداره مجتمع‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌ها دو اقدام انجام دهد یا از محل سود شرکت‌ها درصدی برای این مهم در نظر گیرد که تجربه چندین ساله ما در بودجه نویسی حاکی از این است که عملا این درآمد محقق نشده و تخصیص نمی‎یابد به همین دلیل به این پیشنهاد در کمیسیون فرهنگی و کمیسیون تلفیق بودجه رأی مثبت داده شد.



سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در صورت اجرای درست این قانون توسط مجری تعیین شده در قانون یعنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اهالی موسیقی خود اولین گروهی خواهند بود که از اجرای این تبصره قانونی دفاع خواهند کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 274784
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار