خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/01/14 - 14:38
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
یزدی خواه:

چرا ستاد ملی مقابله با کرونا اراده جدی برای کنترل این بیماری ندارد؟

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، با بیان اینکه رییس جمهور و اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا اراده جدی برای کنترل این بیماری ندارند از نحوه فعالیت آنها در جهت حفظ سلامت مردم انتقاد کرد.

سیدعلی یزدی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به ازدحام موجود در وسایل حمل و نقل عمومی از جمله مترو در اولین روز کاری بعد از اتمام تعطیلات نوروز در شرایطی که مسئولان حوزه سلامت از موج چهارم کرونا در سراسر کشور خبر داده‌اند، با بیان اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا باید سیاست‌های خود در جهت کنترل این بیماری را عملیاتی کند، گفت: ما در ایام نوروز شاهد انتشار اخبار زیادی مبنی بر میلیون‌ها سفر برون شهری بودیم و حتی درخواست، عجز و لابه وزیر بهداشت در این زمینه هم افاقه نکرد.



چرا مسافران نوروزی در مسیر شهرها با ممنوعیتی مواجه نشدند؟



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نکته قابل تامل اینجاست که وقتی با مسافران مصاحبه می‌شد که آیا در مسیر سفر با اقدامات بازدانده یا تذکر جهت ممانعت از ادامه راه مواجه شده بودند، پاسخ ‌دادند ما بدون هیچ مشکلی به سفر خود ادامه دادیم.



وی تصریح کرد: یکی دیگر از نکات قابل تامل به وجود بیش از 65 هزار نفر مبتلا به کرونا در ترکیه برمی‌گردد اما حتی تا روز گذشته نیز مرزهای هوایی و زمینی با این کشور باز بود که نشان می‌دهد دستگاه‌های اجرایی که مسئول حفظ جان و امنیت روحی-روانی مردم هستند یا وظیفه‌ای که دارند را به خوبی برای خود تبیین نکرده‌اند یا به شایستگی آن را اجرا نمی‌کنند.



بی‌توجهی به تذکرهای وزارت بهداشت به نحوه عملکرد دولت برمی‌گردد



یزدی خواه خاطرنشان کرد: حفظ سلامت آحاد جامعه از مهمترین وظایف دولت است کما اینکه در شرح وظیفه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بدان تاکید شده است و اگر به پیشنهاد این وزارتخانه اهمیتی نمی دهند، مسئولیت آن با رییس دولت است که باید این موضوع را کارسازی کرده و تمشیت کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: هم‌اکنون وضعیت وسایل حمل و نقل عمومی از نظر تعداد افرادی که جابجا می‌کنند و ساعات حرکتشان تغییری نکرده است و حتی برغم اعمال محدودیت برای تردد شبانه همچنان خودروها در خیابان حرکت می‌کنند و این موضوع بیانگر عدم اراده جدی در اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا است آن هم در شرایطی که نیروهای متدین جامعه هرگونه همکاری با این ستاد داشته‌اند و از برگزاری مراسمی که ازدحام به همراه داشته یا تجمع در بقاع متبرکه احتراز می‌کنند، اما مسئولان مربوطه برای بستن مسیرهای شهرهای دارای وضعیت خطرناک تدبیری نمی‌اندیشند.



عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اگر رییس دولت و اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا، اراده جدی برای کنترل این بیماری داشتند، قطعا دستگاه‌های اجرایی همکاری مجدانه‌ای با آنها می‌کردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 316693
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار