خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/03/21 - 12:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
حاجی دلیگانی در تذکر شفاهی:

چرا حقابه مردم برخوار داده نمی شود؟

نماینده مردم شاهین شهر گفت:مردم و کشاورزان همه دارایی شان را برای خرید آب داده اند، چرا حقابه مردم را نمی دهید و در این خصوص تبعیض قائل می شوید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (سه شنبه 21 خرداد) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به وزیر نیرو درخصوص فروش 80 میلیمترمکعب آب در دهه 70 گفت: مردم همه دارایی شان را برای خرید آب داده اند، چرا حقابه مردم را نمی دهید و در این خصوص تبعیض قائل می شوید.



نماینده مردم شاهین شهر در مجلس با بیان اینکه دو کانال در کنار یکدیگر از اصفهان عبور می کنند، افزود: یکی از این کانال ها پر از آب است اما دیگری که از دشت برخوار می گذرد، خشک است و علی رغم خرید آب توسط مردم، به آنها داده نمی شود.



وی با اشاره به اینکه امسال بیش از 2 هزار میلیمتر بارندگی در سرشاخه های زاینده رود صورت گرفته است، اظهار کرد: علی رغم بارش های بسیار خوب، وزیر نیرو امسال هم به تعهداتش عمل نکرد و حدود 20 سال است نه آب فروخته شده به مردم داده شده و نه پول آنها عودت شده است. آقای اردکانیان؛ اگر نمی توانید میزان آب فروخته شده طبق قرارداد را برای مردم تامین کنید، قرارداد را فسخ کنید؛ چرا تبعیض قائل می شوید؟



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از تبعیض های صورت گرفته درخصوص حقابه مردم اصفهان گفت: از 300 میلیون مترمکعب آب تنها 80 میلیون مترمکعب به مردم شاهین شهر، میمه و برخوار تعلق می گیرد و این درحالی است که 220 میلیون مترمکعب آب تعلق می گیرد و فقط این 80 میلیون مترمکعب نباید تامین شود؟



نماینده مردم شاهین شهر در مجلس خطاب به وزیر نیرو گفت: به کشاورزان برخوار ظلم نکنید، چرا که این ظلم کردن عاقبت بدی دارد.



دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: وزیر نیرو این موضوع را بررسی و پیگیری کند./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 282220
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار