خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/03/11 - 15:51
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
نماینده مردم نیشابور خبرداد

پیگیری لایحه تامین امنیت بانوان در برابر خشونت، در دستورکار فراکسیون زنان مجلس

نماینده مردم نیشابور در مجلس یازدهم، از اجرای برنامه‌ها و تحقق اهداف نمایندگان زن فعال در مجلس دهم به عنوان برنامه‌های خود جهت اداره فراکسیون زنان مجلس یازدهم در سمت ریاست یاد کرد.

هاجر چنارانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به عنوان کاندیدای انتخابات هیات رییسه فراکسیون زنان مجلس یازدهم در تشریح برنامه‌های خود جهت اداره این فراکسیون، گفت: این نشست روز سه‌شنبه 13خردادماه برگزار می‌شود و هدف اصلی از اینکه در این انتخابات کاندیدا شدم، این است که فردی باتجربه در حوزه پارلمان وارد میدان شود.



اولویت‌های فراکسیون زنان مجلس یازدهم



نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، در بیان مواردی که باید در اولویت دستورکار فراکسیون زنان مجلس یازدهم قرار گیرد، ادامه داد: این فراکسیون باید همچون مجلس دهم در راستای اجرای قانون برنامه ششم توسعه فعالیت کند و روند اجرای برنامه‌هایی در حوزه زنان و خانواده که توسط وزرا در نشست‌های این فراکسیون ارائه شده بود، پیگیری کند.



وی تصریح کرد: در این دوره از فعالیت فراکسیون زنان باید بر اساس شرایطی که در پی قتل رومینا دختر 14 ساله تالشی در کشور ایجاد شده است، روند بررسی و تصویب لایحه تامین امنیت بانوان در برابر خشونت که دولت نیز تمام تلاش خود را در این زمینه بکار گرفته است، تسریع شود، همچنین لازم است طرح کودک همسری نیز پیگیری شود.



فراکسیون زنان مجلس یازدهم باید تداوم‌بخش برنامه‌های نمایندگان زن مجلس دهم باشد



چنارانی یادآور شد: فعالیت‌های فراکسیون زنان باید به گونه‌ای باشد که باعث ایجاد شکاف بین فراکسیون زنان مجلس دهم و یازدهم نشود و در جهت تخریب اعضای دوره قبل این فراکسیون اظهارنظر نشود، چرا که آنها زحمات بسیاری در جهت بهبود وضعیت زنان و دختران کشورکشیدند که نباید فراموش کرد.



نماینده مردم نیشابور در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اعمال سهمیه 30 درصدی زنان برای تصدی در سمت‌های مدیریتی در بخش صف و ستاد از دیگر اقدامات ارزشمند مجلس یازدهم بود که باید در این دوره از مجلس پیگیری شود تا بر اساس شایسته‌سالاری زنان صورت گرفته و از ظرفیت این قشر در سطح کلان مدیریتی استفاده شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 298646
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار