خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/01/21 - 17:49
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
ساعی:

پیشرفت کشور در گروی رفع موانع مسیر جوانان نخبه توسط مسئولان است

رئیس کمیته جوانان، زنان و خانواده کمیسیون اجتماعی مجلس، با اشاره به نقش جوانان در کنترل ویروس کرونا از مسئولان خواست تا برای توسعه کشور موانع و چالش‌های موجود در مسیر فعالیت جوانان نخبه را برطرف کنند.

زهرا ساعی در گفت‌وگو با  خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص شناسایی ظرفیت‌های ناشناخته جوانان در زمان شیوع ویروس کرونا، گفت: اهمیت استفاده از جوانان به عنوان محور کلیدی توسعه کشور پیوسته مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، کما اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب در 24 محور بر ضرورت تحقق این مهم تاکید شده و امروز هم ایشان بر این امر تاکید فرمودند.



شیوع ویروس کرونا اهمیت پژوهش در حوزه‌ سلامت را نشان داد



نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در زمان شیوع ویروس کرونا که بیشتر کشورهای دنیا با مشکلات ناشی از آن مواجه شده‌اند، بیش از گذشته اهمیت پژوهش در حوزه‌های مختلف به ویژه سلامت را نشان می‌دهد، بنابراین باید از ظرفیت جوانان نخبه و تحصیلکرده دارای ایده در زمینه فعالیت‌های علمی و پژوهشی بیشتر استفاده شود.



توسعه کشور با استفاده از ظرفیت جوانان نخبه امکانپذیر می‌شود



وی تصریح کرد: لازم است کشور به سمتی برود که فعالسازی حوزه‌های علمی و پژوهشی با سرعت بیشتری همراه شود و در این مسیر از توانایی جوانان نخبه و مخترع دارای طرح‌های موثر در حوزه صنعت استفاده شود.



ساعی اظهار کرد: مسئولان نیز باید در این زمینه از جوانان نخبه حمایت کرده و منابع مالی لازم جهت اجرای طرح‌هایی که در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی ارائه داده‌اند را تامین کنند تا راه برای شکوفایی استعدادهایشان هموار شود.



وی افزود: شیوع ویروس کرونا شرایطی را فراهم کرد که به اهمیت پژوهش در کشور پی ببریم، ضمن اینکه برای آینده به گونه‌ای در حوزه پیشگیری برنامه‌ریزی کنیم که آمادگی رویارویی با حوادث مشابه را داشته باشیم.



این نماینده مردم در مجلس دهم، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون لازم است تمام مسئولان فعال در بخش‌های مختلف کشور جوانگرایی را در اولویت برنامه‌هایشان قرار دهند و موانع و چالش‌هایی که مانع از بسط دستاوردهای علمی جوانان نخبه می‌شود را رفع کنند.



رئیس کمیته جوانان، زنان و خانواده کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: جوانان در زمان شیوع ویروس کرونا به صورت خودجوش، داوطلبانه و دلسوزانه وارد عمل شدند و اقدامات ارزنده‌ای اعم از ضدعفونی معابر و تهیه و توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری هم در مراکز درمانی و هم بین اقشار آسیب‌پذیر انجام دادند که یادآور ایثار و فداکاری این قشر در طول 8 سال دفاع مقدس بود، بنابراین نباید از استفاده از ظرفیت جوانان در حوزه‌های مختلف کشور غافل باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 296674
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار