خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/03/12 - 11:00
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها

پیام نماینده ایرانیان زرتشتی در مجلس به یازهمین کنگره جهانی زرتشتیان

ما زرتشتیان در هر کجا که زندگی می کنیم، یک خانواده هستیم. زبان، خط، آداب، سنت ها، میراث ملموس و به ویژه میراث ناملموس ما زرتشتیان، روح و روان ما است. اعتبار ما و هویت ماست؛نکته ارزشمندی که همه باید در سرلوحه کاری خود قرار دهند، این است که بزرگترین سرمایه زرتشتیان، نیروی انسانی و بخصوص جوانان آن هستند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ اسفندیار اختیاری نماینده ایرانیان زرتشتی در مجلس به یازهمین کنگره جهانی زرتشتیان پیامی صادر کرد:



خشنه اتره اهورهه مزداو



درود بر فروهر پاک بزرگ پیام آور آریایی،اشوزرتشت اسپنتمان و درود بر روان پاک جان باختگان تا ابد جاوید راه ایران زمین.



خانم ها، آقایان و همکیشان گرامی شرکت کننده در یازدهمین کنگره جهانی زرتشتیان و برگزارکنندگان زحمتکش و قابل تقدیر این همایش جهانی، از حضور، همفکری و همازوری شما بزرگواران سپاسگزارم.



از سوی دیاری با انسان های شریف،از مرز پرگهر،از زرتشتیان پاک نهاده از زادگاه اشوزرتشت اسپنتمان؛ نخستین پیام آور یکتاپرست،از سرزمینی به استواری دماوند و با فرهنگی چون نوروز و مهرگان،از سرزمین کورش و آرش، از ایران اهورایی، خاستگاه زرتشتیان که با جان و دل برای پیشرفت آن تلاش کرده اند پیامی پر از شادی دوست داشتن، مهر و محبت برای شما عزیزان آورده ام.



فرهنگ و تاریخ زرتشتیان بسیار پرافتخار و مثال زدنی است و ریشه و خاستگاهی به غیر از ایران ندارد.ایران سرزمین مادری زرتشتیان است، زرتشتیان و پارسیانی همچون شادروان مانکجی و مارکار، که برای پیشرفت و گسترش آن کوشیدند و باید کوشید، چون بخش مهمی از هویت ماست و زندگی و پیشرفت بدون هویت واقعی، معنا ندارد و همیشه باید تکرار کرد که:



چو ایران نباشد تن من مباد



ما زرتشتیان در هر کجا که زندگی می کنیم، یک خانواده هستیم. زبان، خط، آداب، سنت ها، میراث ملموس و به ویژه میراث ناملموس ما زرتشتیان، روح و روان ما است.اعتبار ما و هویت ماست.نکته ارزشمندی که همه باید در سرلوحه کاری خود قرار دهند، این است که بزرگترین سرمایه زرتشتیان، نیروی انسانی و بخصوص جوانان آن می باشند.همگان باید در توسعه و رشد این سرمایه ارزشمند بکوشند. آموزش درست بر مبنای آموزه های اشوزرتشت اسپنتمان، استفاده بهتر از سرمایه های معنوی و بکارگیری سرمایه مادی در این مسیر می تواند راه گشا باشد.راهبرد مهم برای آن نیز، بکارگیری تمام ظرفیت های جامعه زرتشتیان در سراسر جهان برای افزایش ارزشمندی نیروی انسانی است.



با هم بودن،با هم فکر کردن و در شرایط سخت کنار هم بودن، رمز این راهبرد خواهد بود امیدوارم این نگاه، در تمام برنامه های اجتماعی در نظر گرفته شود. امیدوارم.



با آرزوی ایجاد پیوندهایی عمیق تر و همدلی بیشتر، بهترین ها را برای شما همکیشان ارجمندم از درگاه اهورامزدا خواستارم.



"همازور بیم، همازور همااشو بیم"



ایدون باد



اسفندیار اختیاری



نماینده ایرانیان زرتشتی

  • کد خبر : 247428
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار