خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/10/22 - 11:20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
رستمیان:

پرداخت بدهی تامین اجتماعی از طریق فروش سهام و تامین خوراک، شانه خالی‌کردن دولت از زیر بار مسئولیت است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه طلب دولت به تامین اجتماعی حق الناس است و باید پرداخت شود، گفت: پرداخت بدهی تامین اجتماعی از طریق فروش سهام و تامین خوراک، شانه خالی‌کردن دولت از زیر بار مسئولیت است.

علی رستمیان درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه 99 مبنی بر اینکه طلب 50 هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی از دولت از طریق سهام و حقوق مالکان، تامین خوراک با قیمت ترجیحی برای شرکت‌های تحت پوشش و واگذاری خانه‌های سازمان‌های دولتی پرداخت می‌شود، گفت: منطقی نیست دولت بیش از این بدهی را از سرخود باز کند و با جابجایی چند کلمه در مصوبات قبلی از زیر بار مسئولیت و پرداخت طلب تامین اجتماعی شانه خالی کند.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: پرداخت بدهی دولت از طریق روش‌های مذکور جز اتلاف وقت و شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت هیچ نتیجه‌ای ندارد.



وی ادامه داد: مجلس باید با ایجاد جدول زمان‌بندی دولت را ملزم به پرداخت بدهی تامین اجتماعی کند البته بدهی نباید از طریق فروش اوراق، خوراک و شرکت ها پرداخت شود زیرا اغلب شرکت ها زیان‌ده هستند و از سویی پول تامین اجتماعی حق‌الناس و متعلق به کارگران و بازنشستگان است.



پرداخت بدهی دولت به صورت واقعی



نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس دهم، یادآور شد: بدهی دولت به تامین اجتماعی باید به صورت واقعی پرداخت شود تا این سازمان با سرمایه‌گذاری بتواند بدهی‌های خود را پرداخت کند؛ اگر دولت بدهی خود را پرداخت نکند تامین اجتماعی مجبور است سفره بیمه‌شدگان را کوچک و بدهی و سنوات مردم را با تاخیر پرداخت کند.



رستمیان افزود: اگر دولت سال‌های گذشته طلب تامین اجتماعی را پرداخت می‌کرد سازمان می‌توانست با خرید مواد اولیه سرمایه خود را افزایش دهد اما در حال حاضر به دلیل کاهش ارزش پول و تورم فعلی میزان بدهی جوابگو نیست./



پایان پیام

  • کد خبر : 293876
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار