خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1395/11/23 - 12:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
جمالی نوبندگانی:

پذیرش پناهجویان در کشورهای اروپایی و آمریکا آغاز مصیبتی جدید با استثمار در سیستم اقتصادی این کشورها است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: پذیرش پناهجویان در کشورهای اروپایی و آمریکا تازه آغاز مصیبتی جدید با استثمار در سیستم اقتصادی این کشورها است.

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: آمریکا و اتحادیه اروپایی بر اساس قوانین بین المللی باید پناهجویانی که جانشان در معرض خطر است را پذیرش کنند اما  حقوق بشر در غرب معنی ندارد.



نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا و برخی کشورهای اروپایی با تشدید تنش ها در خاورمیانه موجب جنگ در سوریه ، عراق ، یمن ، لیبی ، افغانستان و سایر نقاط شده اند.



وی در ادامه افزود: مصیبت مردم خاورمیانه اینجاست که تروریست های تکفیری به عنوان ثمره اقدامات اقدامات کشورهای غربی آنها را سلاخی می کنند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کشورهای غربی باید مسئولیت خود را در قبال پناهجویان بپذیرند و براساس قوانین بین المللی رفتار کنند.



وی گفت: تا پیش از شکل گیری جنگ های فرسایشی و ظهور تروریست های تکفیری کشورهایی مانند عراق ، سوریه یا حتی افغانستان پناهجویان زیادی در راه اروپا نبودند اما نتیجه رفتار آمریکا و اتحادیه اروپا سیلی از پناهجویان را ایجاد کرده است.



جمالی نوبندگانی گفت: نکته تاسف انگیز اینجاست که پذیرش پناهجویان در کشورهای اروپایی و آمریکا تازه آغاز مصیبتی جدیدی با استثمار در سیستم اقتصادی است که از آنها در مشاغل سخت و زیان آور استفاده می شود اما حقوقی پرداخت نمی شود.



وی با اشاره به روی کار آمدن احزاب دست راستی و رفتارهای دونالد ترامپ گفت: امروز دست کش مخملی حقوق بشر غربی افتاده است و می توان واقعیت ذاتی خشن آنها را مشاهده و لمس کرد.



این نماینده مجلس دهم در انتها گفت: غربی ها با تبلیغات رسانه ای همواره در کشورهای خاورمیانه و جهان سومی تصویری رویایی از حقوق بشری ارائه کرده اند تا ارزش های دنیای اسلام را به چالش بکشند اما امروز این تاکتیک آنها عملا خنثی شده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 189178
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار