خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/28 - 12:18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
عضو مجمع نمایندگان استان تهران:

وضعیت بحرانی پایتخت، حاصل توسعه بی ضابطه شهر است

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس ضمن انتقاد از گسترش بی‌ضابطه و غیر علمی پایتخت در سالهای اخیر، گفت: مدیریت بحران تهران با توجه به شرایط خاص این شهر به لحاظ وسعت و تراکم جمعتی بسیار سخت بوده و نیازمند کار علمی و کارشناسی است.

داود محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در رابطه سیستم مدیریت بحران تهران در هنگام وقوع زلزله، گفت: احتمال وقوع زلزله سنگین در پایتخت، سالیان سال است که توسط صاحب‌نظران مطرح شده و مسئله تازه‌ای نیست. اما باید به این نکته هم توجه کنیم که هیچ یک از کشورهای پیشرفته که مدتها روی زلزله تحقیق کرده‌اند نمی‌توانند زمان دقیق وقوع زلزله را پیش بینی کنند. اما آنچیزی که باید مورد توجه قرار بگیرد، مدیریت تهران در زمان بحران و وقوع زلزله احتمالی بوده که به صورت مکرر در جلسات مختلف مطرح کردیم.



وی ادامه داد: درخصوص مدیریت بحران شهر تهران اقدامات مفیدی انجام شده که نباید آن را نادیده‌ بگیریم از جمله دستورالعمل‌هایی که برای دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مربوطه صادر شده که در زمان بحران چه اقدامی انجام دهند. اما مدیریت بحران تهران با توجه به شرایط خاص این شهر به لحاظ وسعت و تراکم جمعتی بسیار سخت بوده و نیازمند کار علمی و کارشناسی است.  



گسترش بی‌ضابطه و غیر علمی پایتخت در سالهای اخیر



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از گسترش بی‌ضابطه و غیر علمی پایتخت در سالهای اخیر، افزود: گسترش بی‌ضابطه تهران موجب شده افزایش و تراکم جمعیت شده است. این وضعیت بحرانی را خودمان در سال‌های پس از انقلاب ایجاد کردیم چرا که متخصصان زلزله‌‌شناسی پش از انقلاب هم نسبت به خطرها زلزله در تهران هشدار داده بودند اما ما به آنها توجه نکردیم و با سرعت و بدون حساب و کتاب شهر را گسترش دادیم.



برای مدیریت بحران شهر تهران در هنگام وقوع زلزله باید از هم اکنون تدبیر کنیم



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه برای مدیریت بحران شهر تهران در هنگام وقوع زلزله باید از هم اکنون تدبیر کارشناسی کنیم، ادامه داد: هرچند که زلزله غیر قابل پیش بینی است اما وضعیت بحرانی تهران قابل تامل بوده و مسئولان ذی‌ربط باید برای آن برنامه ریزی داشته باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 297894
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار