خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/13 - 12:00
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
عضو کمیسیون امورداخلی کشور:

وزارت کشور برای برگزاری انتخابات در شرایط کرونایی برنامه ریزی داشته باشد

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس می گوید وزارت کشور باید مطالعاتی بر روی نحوه برگزاری انتخابات در شرایط کرونایی داشته باشد و راه‌حل‌هایی برای آن ارائه کند.

محمد محمودی شاه نشین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به صحبت های وزیر کشور در خصوص آغاز کارهای اجرایی انتخابات ریاست جمهوری 1400 و عدم بررسی لایحه جامع انتخابات در مجلس، گفت: برنامه ریزی وزارت کشور برای انتخابات 1400 اتفاق خوبی است، در شرایطی که کشور قرار دارد باید استفاده از فناوری ها و تکنولوژی های نوین مورد بررسی قرار گیرد.



نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس ادامه داد: از سوی دیگر برگزاری محدود انتخابات مجلس به صورت الکترونیکی نشان داد که به راحتی می توان مقابل تخلفاتی چون تکرار آرا یا استفاده از شناسنامه افراد فوت شده جلوگیری کرد.



وی بیان داشت: از این رو لازم است وزارت کشور نسبت به تهیه نرم افزارها به روز شده، استفاده از فضای مجازی و بسترهای الکترونیکی شرایط را ارزیابی کند و با تشکیل ستادهای مطالعه ای، تمام ظرفیت ها و پتانسیل های کشور را احصا و برای به کار گیری آن برنامه ریزی کند.



این نماینده مجلس با اشاره به شرایط کرونایی حاکم بر کشور گفت: نمی توان انتخابات کشور را به تعویق انداخت بنابراین باید پیش بینی کرد که اگر این بیماری گسترده شود با چه راه کارهایی می توان انتخابات را برگزار کرد، علاوه بر این نکته، هر انتخاباتی زمان بندی های خاصی دارد که وزارت کشور باید متناسب با آن اقدامات و برنامه ریزی داشته باشد.











انتخابات الکترونیکی


محمودی شاه نشین به راهکارهایی برای برگزاری انتخابات در شرایط کرونایی اشاره کرد و اظهار داشت: وزارت کشور می تواند با کسب موافق شورای نگهبان از بسترهای اینترنتی استفاده کند یا تعداد صندوق ها و شعب را افزایش دهد تا تجمع مردم در شعب انتخابات زیاد نشده و نگرانی نسبت به شیوع بیماری بر جامعه حاکم نشود.



عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بیان داشت: همچنین از وزارت کشور انتظار می رود که تجربیات گذشته خود در برگزاری انتخابات را مورد مطالعه قرار دهد و اشکالات سال های گذشته را برطرف کند، یکی از اشکالات ثبت نام هزارات نفر در انتخابات ریاست جمهوری است که باید راه حلی برای این امر اتخاذ شود.



وی با اشاره به لایحه جامع انتخابات گفت: در این لایحه به موضوعاتی چون شاخص های ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری وبرگزاری انتخابات به صورت تمام الکترونیکی پرداخته شده است، در کمیته کمیسیون شوراها به این لایحه پرداخته شد، مطالعات زیادی صورت گرفت، در واقع با ادغام لایحه دولت و طرح مجلس قانون پخته ای آماده شده است.



این نماینده مجلس بیان داشت: به دلیل کمبود زمان و تعدد لایحه و طرح ها در کمیسیون موفق به بررسی و اتمام لایحه جامع انتخابات نبوده ایم، به نظر می رسد بررسی و اتمام این لایحه باید یکی از اولویت های کمیسیون شوراها آینده و مجلس یازدهم باشد.



عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اظهار داشت: مجلس آینده اگر به سرعت به لایحه ورود و تصویب کند، می توان امیدوار بود قانون جامع انتخابات در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 اجرا شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 297267
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار