خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/11/20 - 13:09
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
خالقی:

ورود گردشگران چینی به ایران محدود نمی‌شود / اعمال محدودیت صنعت گردشگری ایران را متضرر می‌کند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: هنگام ورود گردشگران و مسافران خارجی به ویژه از مبدا چین به کشور، تمامی اقدامات و بررسی‌های لازم انجام می‌شود و جای نگرانی وجود ندارد.

بشیر خالقی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت ، با اشاره به صحبت‌های معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کشور مبنی بر اینکه ویروس کرونا مانع ورود گردشگر چینی نمی‌شود، گفت:  با توجه به اینکه پیشگیری‌ها و تمهیدات لازم در کشور چین برای جلوگیری از گسترش این ویروس وجود دارد، در حال حاضر نیز با تلاش‌های مسئولان چینی و با همکاری مردم این کشور شیوع ویروس کرونا به نحوی کنترل شده است. 



ایران همواره از ورود گردشگران خارجی  استقبال می‌کند



نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران همواره از ورود گردشگران خارجی  استقبال می‌کند، افزود: هنگام ورود گردشگران و مسافران خارجی به کشور، تمامی اقدامات لازم انجام می‌شود و جای نگرانی وجود ندارد. از طرفی ما نمی‌توانیم تمامی سفرهای چینی‌ها را به ایران محدود کنیم، این کشور اقدامات پیشگیرانه بسیار خوبی برای مقابله با ویروس کرونا انجام داده  و حتی یک شهر را برای کنترل و جلوگیری از شیوع قرنطینه کرده است.











ویروس کرونا


وی با تاکید بر اینکه بهترین راه برای مقابله با شیوع این بیماری رعایت بهداشت و شست و شوی دست‌ها به صورت مرتب است، ادامه داد: برخی از استان‌های چین به دلایل مختلف و احتمالا رژیم غذایی نامناسب دچار بیماری نوپدید ویروس کرونا شده‌اند، اما باید به این نکته هم توجه کنیم که این کشور با توجه به جمعیت بسیار بالایی که دارد اقدامات بسیار خوبی برای کنترل بیماری انجام داده است. بر همین اساس ما هم می‌توانیم با استفاده از اقدامات پیشگیرانه و همکاری مردم مانع شیوع بیماری در کشور شویم. 



برقراری محدودیت‌ برای ورود گردشگران چینی به ایران، صنعت گردشگری کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد



این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: برقراری محدودیت‌های شدید برای ورود گردشگران چینی به ایران، صنعت گردشگری کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از طرفی تمامی جمعیت چین به این بیماری مبتلا نبوده و شدید ترین اقدامات هم در خود این کشور برقرار است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد. 



این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت در فرودگاه‌های و مرزهای ورودی به کشور تمهیدات بسیار خوبی برقرار کرده است، اظهار کرد: تمامی مسافران از مبدا چین، با تجهیزات پیشرفته مورد بررسی قرار می‌گیرند و در صورت مشکوک بودن، برای آزمایش‌های بیشتر قرنطینه می‌شوند./



پایان پیام 

  • کد خبر : 295273
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار