خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/06/26 - 11:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
فلاحت پیشه:

ورود ایران به فاجعه میانمار تنها در قالب اقدامات بشردوستانه و حقوقی/ راهکارهای نظامی‌ به افزایش کشتار مسلمانان میانمار می‌انجامد

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با تاکید بر حمایت‌های بشردوستانه و حقوقی از مسلمانان میانمار، گفت: تلاش برای نظامی کردن شرایط میانمار به کشتار بیشتر مسلمانان می‌انجامد.

حشمت‌الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت د‌ر توضیح جلسه کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه در خصوص فاجعه نسل کشی آشکار مسلمانان در میانمار، گفت: جلسه فوق‌العاده‌ای برای بررسی این موضوع در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تشکیل شد لذا مسئولیت‌های رسیدگی و نحوه برخورد با معضل نسل کشی مسلمانان میانمار مشخص گردید.



نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بنابر تصمیمات اخذ شده هیاتی از ایران به بنگلادش اعزام شد، متاسفانه در چنین فضاهایی چون میانمار گروه‌های افراطی متاثر از رفتارهای سلفی روی کار آمدند که باید مراقب رفتارهای آنها بود.



وی افزود: ورود ایران به این حوزه در قالب اقدامات بشردوستانه و حقوقی خواهد بود تا حمایت خود را از مسلمانان میانمار داشته باشیم اما ایران نباید وارد فضاهایی که سلفیون در این مناطق ایجاد کردند، شود، در حقیقت راهکار حمایت از مسلمانان میانمار نظامی نیست.



عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تلاش برای نظامی کردن شرایط میانمار به کشتار بیشتر مسلمانان خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 211524
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار