خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/04/03 - 03:06
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
دهمرده انتقاد کرد

وجود فضای آموزشی نامناسب در مناطق حاشیه ای استان سیستان و بلوچستان

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان گفت: در مناطق حاشیه ای استان سیستان و بلوچستان، فضای آموزشی وضعیت نامناسبی دارد.

حبیب اله دهمرده  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به وضعیت فضای آموزشی در مناطق حاشیه ای استان سیستان و بلوچستان گفت : متاسفانه وضعیت فضاهای آموزشی در استان سیستان و بلوچستان بسیار نامتوازن است زیرا بسیاری از مدارس در مناطق حاشیه نشین فضای آموزشی مناسبی ندارد و برخی از معلمان که در حال تدریس در مناطق حاشیه نشین هستند کیفیت لازم را ندارند.



نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این شاخص مهم و شاخص های دیگر از جمله کمبود مدارس استاندارد و عدم حضور کادر آموزشی با انگیزه که شاخص دیگر می باشد و دلیل آن مدارس غیرمقاوم، کپری، خشتی و گلی با پوشش چوب و حتی سایر درختان می باشد که خود انگیزه را از معلمان دارای رتبه علمی مطلوب برای حضور در حوزه جنوبی استان کمرنگ و بی رنگ می نماید.



این نماینده مجلس در دوره یازدهم تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از دانش آموختگان دارای مدرک دیپلم در استان سیستان و بلوچستان مهارت و سواد لازم برای ورود به دانشگاه ها و همچنین بازار کار را ندارند؛ این ضعف بزرگی است که عدم توجه مسئولان وزارت آموزش و پرورش به آن دامن زده است، چرا که استان نیازمند به دریافت نسخه جدید برای بالا بردن سطح آموزشی دانش آموزان است.



دهمرده افزود: بسیاری از مشکلات استان به دلیل عدم توجه مسئولان محلی به مسائل فرهنگی و همچنین عدم آشنایی آنها با مسائل فرهنگی منطقه سیستان است و با توجه به اینکه غالب جمعیت در این استان سنی و بلوچ هستند، میزان مشارکت آنها در امور فرهنگی به دلیل سوء مدیریت به پایین ترین حد ممکن رسیده است.



وی تاکید کرد: اغلب خانواده ها به دلیل کم توجهی معلمان به درس فرزندانشان گلایه مند هستند؛ نزدیک 40 درصد معلمان در این استان مدارک کمتر از کارشناسی دارند و با توجه به عدم رسیدگی مسئولان به مدارس مناطق حاشیه نشین و عدم رغبت معلمان به رفتن به این مدارس به دلیل بعد مسافت، در نتیجه بیشترین خسارت را دانش آموزان این خطه متحمل شده و خواهند شد که متاسفانه لطمه سنگینی به بهترین زیرساخت که همانا منابع انسانی است وارد شده و می شود.



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مشکل اصلی در خصوص کمبود معلم در برخی از مناطق استان سیستان و بلوچستان و همچنین کمبود فضاهای آموزشی است و متاسفانه وزارت آموزش و پرورش نیز اقدامی در جهت بهبود شرایط انجام نمی دهد و بنابراین این وزارتخانه باید پاسخگوی این وضعیت باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 299874
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار