خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/01/17 - 12:59
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نانواکناری:

واگذاری چند پایگاه نظامی به معنای خروج واشنگتن از عراق نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: واگذاری چند پایگاه نظامی آمریکایی به عراقی به معنای تخلیه و خروج از این کشور نیست.

ولی‌الله نانواکناری در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهداف پشت پرده واگذاری پایگاه های نظامی در دست آمریکایی ها و ائتلاف ضد داعش به عراقی ها، گفت: نباید واگذاری چند پایگاه نظامی سبب فریب اذهان عمومی شود زیرا این مسئله ترفندی نظامی است.



نماینده مردم بابلسر و فریدون کنار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع آمریکایی ها طی چند روز گذشته برخی از پایگاه های خودشان را به عراقی ها واگذار کرده و برخی دیگر را تجهیز و بازسازی کرده اند که امری قابل تامل است.



وی با اشاره به اینکه فرماندهان نظامی ایالات متحده نیروهایشان را در معرض خطر می بینند، ادامه داد: بر این اساس یکی از اهداف واگذاری مراکز نظامی، تجمیع این نیروها برای حفاظت حداکثری از نظامیان است.



این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: افکار عمومی عراق به خوبی می داند آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند از این رو حتما دریافته اند این اقدام نظامیان ایالات متحده به معنای تخلیه و خروج از کشورشان نیست.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عبارتی انتشار چنین مطالبی برای سرپوش گذاشتن و انحراف افکار عمومی نسبت به مسئله ورود کاروان های تجهیزات نظامی به عین الاسد است.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق اظهار کرده بود نیروهای آمریکایی از پایگاه هوایی الحبانیه خارج شدند تا آن را به نیروهای عراقی تحویل دهند.



پایگاه الحبانیه واقع در استان الانبار و در ۸۰ کیلومتری غرب بغداد قرار داشته و دارای یک فرودگاه و یک پایگاه و چند زیرساخت و مراکز نظامی است.



همچنین چندی پیش نیز، نیروهای ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در ۲۶ مارس خروج سربازان خود از پایگاه هوایی القیاره در جنوب موصل و تحویل آن به نیروهای عراقی را اعلام کردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 296526
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار